כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מפקד הימ"מ חושף פרטים

המבצע הדרמטי: "ביצענו סגירה על הרכב - ולפתע נפתחה אש תופת"

כיומיים לאחר חיסול המחבלים סמוך לג'נין, עוד בטרם הספיקו לבצע פיגוע טרור, הבוקר נחשפים פרטים חדשים | מפקד הימ"מ: "הבנו שהם חמושים ובכוונתם לבצע פיגוע בתוך תחומי ישראל. ביצענו סגירה ופתאום נפתחה אש תופת לכיוון הלוחמים שלנו"

המבצע הדרמטי: "ביצענו סגירה על הרכב - ולפתע נפתחה אש תופת"
רכב המחבלים צילום: באדיבות המצלם

מפקד הימ"מ, נצ"מ ח', חושף פרטים חדשים על המבצע הדרמטי בליל שבת לסיכול הפיגוע שתוכנן במרכז ישראל. "ביצענו סגירה על הרכב עם המחבלים", אומר מפקד הימ"מ לידיעות אחרונות, "ופתאום נפתחה אש תופת לכיוון הלוחמים שלנו. הם הגיבו מהר מאוד. תוך עשר עד 15 שניות שלושת המחבלים כבר נוטרלו וסוכל פיגוע".

נצ"מ ח' מספר שמבחינתו האירוע הזה היה צריך להסתיים בדרך אחת בלבד. "הלוחמים שלנו פעלו בצורה מקצועית, בנחישות יוצאת דופן, אומץ לב בלתי רגיל וחתירה למגע", אומר מפקד היחידה. "מבחינתנו הרכב ובו חוליית המחבלים שהייתה בדרכה לפיגוע היה חייב להיעצר. הוא היה בדרכו לארץ, ליעד לא ידוע. המשימה שלנו הייתה לעצור אותו ולא לאפשר לו להיכנס לתוך תחומי הקו הירוק".

מפקד היחידה מגלה כיצד נערכו הלוחמים בימים ובשעות שלפני הפעולה. "היינו בשטח ובהכוונת שב"כ ביצענו מספר פעולות שקשורות בחוליה", הוא אומר, "הבנו שהם חמושים ובכוונתם לבצע פיגוע בתוך תחומי ישראל. לוחמי היחידה היו ערוכים במספר מוקדים באזור השומרון כדי לעצור אותם. ביום שישי בבוקר כבר קיבלנו מידע שהחולייה מתכננת להוציא אל הפועל את הפיגוע עם אפודים, נשקים ורימונים. נערכנו לביצוע המעצר בגזרת ג'נין, וקיבלנו אינדיקציה מדויקת משב"כ בלילה שבין שישי לשבת שהמחבלים עושים את דרכם מג'נין לטול כרם".

ידיעת הזהב על מיקומה המדויק של חוליית הטרור התקבלה בימ"מ סמוך לאחת בלילה. הכוח בפיקודו של סנ"צ ש' חתר למגע בידיעה שמדובר ב"פצצות מתקתקות", מחבלים שנושאים כלי נשק ורימונים ומתכוונים לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי. "אנחנו מבינים שזה צריך להיות רגע המעצר שלהם", נצ"מ ח' משחזר, "ביצענו סגירה על הרכב שלהם ופתאום כאמור נפתחה אש חזקה, אבל הלוחמים שלנו הגיבו מהר מאוד ונטרלו את המחבלים בתוך זמן קצר מאוד".

במהלך חילופי האש עם חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע נפצעו ארבעה לוחמי ימ"מ, ביניהם סנ"צ ש' מפקד הפלגה. אתמול הודיע בית החולים כי חל שיפור במצבו וכי מתקשר בני משפתחו.  ברכבם של המחבלים נתפס אמל"ח רב שהיה מיועד לפיגוע טרור בלב מדינת ישראל.

ימ"מ סיכול פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד