י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי 17 שנה

האדמו"ר יערוך את שני הסדרים בבית המדרש

פסח בחסידות באבוב: האדמו"ר יערוך לראשונה את שני הסדרים בליל הסדר בהיכל ביהמ"ד. עד היום הרבי היה עורך יום אחד רק למשפחה, מהשנה זה השתנה. 'בחדרי חרדים' על השינוי הצפוי והבחורים שצפויים להגיע מישראל

האדמו"ר יערוך את שני הסדרים בבית המדרש
חג הפסח בחצר באבוב צילום: אחים לאטשענסקי

התרגשות גדולה בקרב חסידי באבוב עם קבלת הידיעה שהשנה לראשונה יערוך האדמו"ר את שני סדרי ליל הסדר (יום טוב ראשון ויום טוב שני) ברוב עם בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות בשכונת בורו פארק בברוקלין.

כידוע אביו של האדמו"ר בעל ה'דברי שלמה' מבאבוב זצ"ל היה עורך מידי שנה שני סדרים ברוב עם בביהמ"ד, אלא שעם תחילת כהונתו של האדמו"ר שליט"א, היות והיו לו עוד כמה ילדים שטרם נישאו ערך האדמו"ר את הסדר הראשון בביתו בקרב בני המשפחה, ואת הסדר השני בביהמ"ד לאלפי הבחורים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השנה לאחר 17 שנה יערוך האדמו"ר את שני הסדרים בביהמ"ד לאחר שכבר סיים לחתן את כל ילדיו בשעה טובה.

כידוע מעמד ה'סדר נאכט' בבאבוב הינו מעמד רווי התעלות אשר בו זוכים החסידים בעיקר הבחורים המשתתפים לחוות את עריכת הסדר בהתעלות גדולה, הן בצורת ההסיבה שנערכת בשכיבה מלאה על מיטה מלכותית והן בשמיעת נוסח ההגדה אשר נאמרת בהשתפכות הנפש ובנגינה מיוחדת.

מעמד ה'מה נשתנה' בו שואלים הנכדים והנכדות עד גיל 7 את ארבע הקושיות על ברכי האדמו"ר ומול האלפים, גם דברי ההתעוררות שמוסר האדמו"ר לפני קיום מצוות הלילה, לצד סיום הסדר באמירת שיר השירים בנעימה מיוחדת מבית דז'יקוב ולאחמ"כ סיפורי קודש על מיטת ההסיבה עד לזמן עלות השחר וההכרזה מפי האדמו"ר "רבותינו הגיע זמן קריאת שמע של שחרית".

כאמור התרגשות גדולה בחסידות לפי הצפוי קרוב ל - 100 בחורים יגיעו מישראל לחג הפסח, עד עכשיו הבחורים מישראל היו נוסעים לחגים בימי ירח האיתנים ורק בודדים נסעו לפסח, עת הרשמה גדולה הן בישראל והן בארה"ב.

הרבי מבאבוב ליל הסדר חג הפסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד