י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"היה ניתן למנוע את הפיגוע"

מקומם: התושבים תקועים במחסומים; השבח"ים חוצים את הגדר

בעקבות הפיגוע בבני ברק, הוציא ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מכתב התראה למשרד הביטחון לפני עתירה לבג"ץ בו הוא דורש לתקן מיידית את הפרצות בגדר ההפרדה, דרכן עוברים מדי יום אלפי שב"חים לשטח המועצה ולערי ישראל | דגן: "אם הגדר פרוצה, למה יש צורך במחסומים? - היה ניתן למנוע את הפיגוע הקשה" קובע דגן במכתבו

מקומם: התושבים תקועים במחסומים; השבח"ים חוצים את הגדר
הרכב במחסום צילום: דוברות המשטרה

מחדל הפיגוע בבני ברק: המחבל אשר ביצע את הפיגוע הקשה בו נרצחו ארבעה אזרחים ושוטר הגיע מהכפר הפלסטיני יעבד. על פי תחקיר ראשוני המחבל חצה אתדרך גדר ההפרדה הפרוצה בצפון השומרון, יחד עם עוד אלפי שוהים בלתי חוקיים אחרים אשר חוצים את גדר ההפרדה מידי יום בצורה בלתי חוקית ממספר פרצות בגדר. 

בעקבות זאת הוציא עו"ד אריה ארבוס בשם המועצה האזורית שומרון התראה לפני הגשת עתירה לבג"ץ כנגד משרד הבטחון בה דורשת מועצת שומרון ממשרד הביטחון לפעול מידית לתיקון הפרצות בגדר, ולעצירה מוחלטת של מעבר אלפי השב"חים לשטחי המועצה האזורית שומרון ולעבר ערים במרכז הארץ. מכתב זה מצטרף להתרעות רבות של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אשר מתריע בסוגייה במשך מספר שנים בפני מערכת הביטחון ובכירי משרד הביטחון. 

 דגן מתריע מפני כניסת שב"חים. דצמבר 2021

כאמור, ע"פ תחקיר ראשוני שפורסם, המחבל אשר ביצע את הפיגוע הקשה בו נרצחו ארבעה אזרחים ושוטר בעיר בני ברק הגיע מהכפר הפלסטיני יעבד כשהצליח לחצות בקלות את גדר ההפרדה הפרוצה בצפון השומרון, יחד עם עוד אלפי שוהים בלתי חוקיים אחרים אשר חוצים את גדר ההפרדה מידי יום בצורה בלתי חוקית ממספר פרצות בגדר.

בין השאר נכתב במכתב ההתראה כי "מפרצות אלו עוברים מדי יום ובאין מפריע מאות שב ח"ים מידי יום לשטחי יישובי המועצה אשר מעבר לגדר, שערי תקווה, עץ אפרים, סלעית, ריחן , שקד, חיננית, טל מנשה וכך גם לשטח ערי מרכז הארץ. מדובר בפרצות גדולות ומסודרות אשר הולכי רגל וכלי רכב עוברים בהם באין מפריע. למרות ההתראות הרבות על הפרצות מערכת הביטחון עליה אתם אמונים, אינכם נוקטים באף פעולה למנוע את הכניסות, הן בהימנעות מנקיטת פתרונות זמניים למניעת הכניסה השוטפת באין מפריע והן במחדל החמור של הימנעות מתיקון הפרצות בגדר בתיקון של קבע" צויין.

עוד נכתב כי "פניות מרשתנו נערכו על ידי אנשי אגף הביטחון של מרשתנו, הנהלת המועצה וראש המועצה מר יוסי דגן. הפניות נעשו לכל הגורמים האמונים על הביטחון החל מגורמי השטח, מתפ"ש ועד לצמרת משרד הביטחון. אך לפני חודשים מספר נערך סיור ייעודי לעניין זה על ידי ראש המועצה מר יוסי דגן ואנשי אגף הביטחון במועצה - לסגן שר הביטחון ה"ה מר אלון שוסטר, נערך לו סיור בשטח והוצגו בפניו הפרצות, הפערים והסיכון המוחשי לחיי אדם שבפרצות אלו. כן הוצגו בפניו עשרות אירועי החדירה למטרות פח"ע שאירעו תוך תקופה של מספר חודשים מפרצות אלו".

בנוסף, צויין כי לא יתכן שתושבי המועצה יעמדו במחסומים, בעוד שהשב"חים עוברים את הגדר ללא מפריע: "תושבי המועצה עומדים שעות רבות בהמתנה במחסומי הדרכים של גדר ההפרדה אשר נועדה כביכול למנוע הסתננות מעבר למערך ביטחוני זה, אולם בו בזמן בהם הם מחכים במחסומי הגדר - המחבלים והשב"חים, שאת חדירתם הגדר מנסה למנוע, עוברים באין מפריע עם כלי רכבם דרך הפרצות. מערכת הביטחון יודעת - ולא עושה דבר. חובתכם לפעול לסגירת הפרצות בגדר היא לא רק משיקולים ביטחוניים אלא גם בשל חובתכם ולמנוע כניסת שב"חים דרך פרצות אלו", כתב עו"ד ארבוס.

לסיום דורשים במוא"ז שומרון כי "לאור האמור נבקשכם לפועל בדחיפות לחסימות הפרצות, אחרת תאלץ מרשתנו לפנות לבית המשפט המוסמך שיאכוף אתכם למלא את חובתכם להסרת ומניעת מפגעי ביטחון אלו הפוגעים ומסכנים את חיי אזרחי ישראל בכלל ובתושבי מרשתנו בפרט".

נזכיר כי רק לפני כ-3 חודשים, במהלך השבעה של יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח סמוך לחומש, נפגש ראש מועצת שומרון יוסי דגן עם סגן שר הבטחון אלון שוסטר סמוך לגדר ההפרדה והראה לו את הפרצות בגדר והתריע מפני כניסת שבחים לישראל ופגיעה בבטחון תושבי השומרון והעורף הישראלי. 

 

הפיגוע בבאר שבע הפיגוע בחדרה פיגוע בבני ברק שבחים גדר המערכת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד