ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

העצרת נגד הגיוס לא תתקיים מול שגרירות ישראל

לפי הוראת משטרת ניו-יורק הוסטה עצרת הגיוס המתוכננת נגד הגיוס, לככר בלב מנהטן • פלג האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, דורש את ראשות העצרת כתנאי להשתתפות

העצרת נגד הגיוס בירושלים: צילום: קובי הר צבי
העצרת נגד הגיוס בירושלים: צילום: קובי הר צבי

עצרת הענק נגד חוק הגיוס של 'ועדת פרי', שתוכננה להתקיים ביום ראשון מול שגרירות ישראל במנהטן מעתיקה את מקומה, לפי דרישת משטרת ניו-יורק.

מאחר וביום ראשון תתקיים צעדה סמוך לבניין שגרירות ישראל במנהטן, תעבור העצרת לכיכר 'פדרל פלזה' במנהטן. בעיקר בשל הזמינות של תחבורה ציבורית.

עוד בנושא:
הליטאים ישתתפו בהפגנה נגד חוק הגיוס; נדחתה ליום א

תוך כך, בשעה זו מתקיימת אסיפה של 'התאחדות הרבנים' בארה"ב ובראשה האדמו"ר מגאלנטא שביקש מכל החוגים להשתתף ולהתאחד סביב ההפגנה.

הקריאה הגיעה לאחר שיחה שקיים עמו האדמו"ר מסאטמר במסגרתה ביקש כי יפעיל את השפעתו על קהילת האדמו"ר המהרי"י מסאטמר, להצטרף לעצרת.

נכון לשעה זו, רוב הרבנים מסכימים כי יש להשתתף בהפגנה ומסתמן כי חסידות סאטמר מהרי"י תשתתף.

דא עקא ועניני כבוד כנראה חשובים יותר מהמחאה, ויש המציבים מטעם החסידות תנאי השתתפות לפיהם חסידות מהרי"י תקבל את יו"ר העצרת ושני נואמים.

"זה יהיה מפגן היסטורי", אמר גורם המעורב בפרטים, "על פי התכנון לא היה מפגן שכזה מאז גזירת גיוס הבנות. כל הפלגים בסאטמר, חסידים וליטאים יגיעו להפגנה".

כפי שנחשף הבוקר ב'בחדרי חרדים' ראשי ישיבת ליקווד ביקשו מהמארגנים לדחות את העצרת שתוכננה בתחילה ליום רביעי, משום שמחר אמורה להתקיים המגבית השנתית ויום הזכרון השנתי להסתלקות ראש הישיבה, הגאון רבי שניאור קוטלר זצ"ל - בו מתכנסים אלפי בוגרי הישיבה בין כתליה.
ארצות הברית ישיבות גיוס לייקווד סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד