י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שלל טעויות מביכות

אמון הציבור בעמר בר-לב, בשפל חסר תקדים

אחרי רצף טעויות מביכות וברקע גל הטרור, 18% בלבד מהנשאלים בסקר המכון הישראלי לדמוקרטיה מביעים אמון בשר לביטחון הפנים עמר בר לב | 78% מסכימים כי במסגרת המאבק בטרור אין מקום לשיקולי מוסר וניתן להשתמש בכל האמצעים כדי למנוע פיגועים

אמון הציבור בעמר בר-לב, בשפל חסר תקדים
השר עמר בר לב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה מעלה כי 18% בלבד מהציבור נותנים בשר לביטחון הפנים עמר בר לב. מפילוח של מדגם היהודים לפי מחנה פוליטי מראה כי בכל שלושת המחנות רק מיעוט רוחש אמון לשר, אבל יש הבדלים ניכרים בין המחנות כאשר גם בשמאל ישנה תמיכה פחותה מחמישים אחוזים בשר (שמאל 40%, מרכז 33%, ימין 11%).

מנגד, אזרחי ישראל עדיין נותנים אמון בכוחות הביטחון: 67% רוחשים כיום לשב"כ אמון ובציבור היהודי הדבר ניכר בכל המחנות הפוליטיים (שמאל 80.5%, מרכז 81%, ימין 73%).

ממדד הביטחון האישי המפורסם עולה 83% מהערבים ו-63.5% מהיהודים מדווחים על חוסר ביטחון אישי . נשים מדווחות יותר מגברים על חוסר ביטחון אישי.

השיעור הגבוה ביותר מהיהודים (40%) סבורים כי רק מיעוט בציבור הערבי תומכים בפיגועים, ורק פחות משליש (31%) מעריכים שמדובר בתמיכת הרוב בצד הערבי. זאת בהשוואה לרוב גדול של הערבים (77%) החושבים כי רק מיעוט תומך בכך.

רוב בקרב היהודים (58.5%) מעריך כי רק מיעוט מהציבור היהודי תומכים במעשי נקמה. גם בקרב הערבים זו התשובה השכיחה יותר (37%), אם כי רק מיעוט סבור זאת. רוב עצום (85%) בציבור היהודי סבור שהעונשים המוטלים על ידי בתי המשפט על מבצעי פיגועים הם קלים מדי, בהשוואה ל-22% בלבד מהערבים.

רוב גדול מאוד (78%) מסכימים כי במסגרת המאבק בטרור אין מקום לשיקולי מוסר וניתן להשתמש בכל האמצעים כדי למנוע פיגועים ורק מיעוט אינו מסכים לכך (19%). מדובר בזינוק כלפי מעלה בהשוואה למדידה מ-2018 אז רק 38.5% הסכימו ששיקולי מוסר אינם רלוונטיים במסגרת המאבק בטרור.

מדד הקול הישראלי מרץ 2022 נערך על-ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בסקר, שנערך באינטרנט ובטלפון (השלמות של קבוצות שאינן מיוצגות כראוי במרשתת) בין התאריכים 29/3-1/4/2022, רואיינו 605 איש ואשה בשפה העברית ו-156 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 3.59%± ברמת ביטחון של 95%. עבודת השדה בוצעה על ידי מכון מדגם

עמר בר לב המכון הישראלי לדמוקרטיה אמון הציבור גל הטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד