י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תסייע גם לדרעי

בליכוד יוזמים: הצעת החוק שתציל את נתניהו מגזר הדין

ח”כ אמסלם הגיש הצעת חוק שנועדה לבטל את הקלון, בצל האפשרות שנתניהו יחתום על עסקת טיעון או יורשע בעתיד מוצע החוק שיבטל הרחקה מהחיים הפוליטיים אדם שהורשע בבית המשפט | מקורבי נתניהו הודיעו כי החוק אינו על דעתו והוא אינו מעוניין 

נתניהו בבית המשפט
נתניהו בבית המשפט צילום: עמית שאבי, פלאש 90

חבר הכנסת מהליכוד דודי אמסלם הגיש על שולחן הכנסת הצעת חוק לביטול הקלון. לפי חוק יסוד הכנסת, הקלון מונע מאדם שהורשע בפלילים ונקבע שיש בעבירה משום קלון, להתמודד לתפקיד ציבורי. בהצעת החוק של ח”כ אמסלם נכתב כי "לא יעלה על הדעת, שמונח עמום שנתון לפרשנות סובייקטיבית ימנע מנבחרי ציבור לכהן. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית שהזכות לבחור ולהיבחר היא נר לרגליה. לפיכך, יש להשיב לציבור את המנדט לבחור את נבחריו, ועל כן מוצע לבטל לאלתר את מוסד הקלון בכל הנוגע לנבחרי ציבור".

בליכוד אמרו הבוקר כי אמסלם יודע כי להצעת החוק שלו אין סיכוי לעבור בכנסת הנוכחית והגשתה נועדה ליצור שיח תקשורת וכך לעשות "דה לגיטימציה", למוסד הקלון, ברקע האפשרות שנתניהו יחתום על עסקת טיעון או יורשע בעתיד בעבירות מסוג זה.

החוק שסיכוייו לעבור בכנסת כאמור קלושים למדי אך אם יעבור, ישרת גם את יו"ר ש"ס וחבר הכנסת לשעבר אריה דרעי שבית המשפט קיבל כזכור את עסקת הטיעון בעניינו אך קבע כי ידון מחדש בעניין הקלון אם יחליט להתמודד שוב לכנסת ולקבל תפקיד שר בממשלה הבאה.

מקורבים לנתניהו אמרו כי "הצעת החוק של דודי אמסלם לביטול הקלון במשפט הפלילי אינה על דעתו של נתניהו, והוא לא מעוניין בה או בשום חוק שקשור בעניינו המשפטי".

רק לפני כחודש נראה היה כי "חתול שחור" עבר בין אמסלם ונתניהו, לאחר הגיבוי שנתן נתניהו למכתבה של נשיאת בית המשפט העליון חיות נגד אמסלם שהגיב ואמר כי יו”ר המפלגה וראש האופוזיציה בנימין נתניהו “פגע בכבוד של המחנה הלאומי” כשהתנער מדבריו נגד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בשיחה עמה. “זה דבר לא תקין בלשון המעטה”.

“אני לא מקבל בשום פנים ואופן את זה שהוא התקשר לשופטת חיות ודיבר איתה”, אמר אמסלם לכאן ב’, “בסך הכל הביקורת שלי היתה כלפיה וכלפי המוסד שתוקף אותנו”. לדבריו, “12 שנים נתניהו היה ראש ממשלה ובסופו של דבר במערכת המשפט אנחנו לא עשינו שום רפורמה שהייתה נדרשת. הרי לא סתם הגענו לאן שהגענו, זה תהליך שהתפתח”. הוא הוסיף כי “כשאני הגשתי את החוק הצרפתי, מי שהתנגד ראשון זה נתניהו. כשאני הגשתי את החוק שלמדינה לא תהיה זכות ערעור, מי שהתנגד ראשון זה נתניהו. כמו שאמר אהרן ברק, הוא באמת שמר על מערכת המשפט, זו לא בדיחה, זה אמיתי”.

בהמשך הצטלמו אמסלם ונתניהו ועשו 'סולחה', כעת נראה כי לאחר הצעת החוק של אמסלם המכוונת בעיקר כלפי נתניהו, הסיפור הזה נמצא מאחוריהם והשניים משתפים פעולה.

דודי אמסלם בנימין נתניהו חוק הקלון משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד