י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
העדויות מוכיחות אחרת

רוסיה מכחישה את הטבח בבוצ'ה: "האוקראינים ביימו את התמונות"

מנהיגי המערב גינו בחריפות את הטבח ודרשו מרוסיה להעמיד את האחראים לדין, נשיא אוקראינה טוען לרצח עם: "הם מנסים להשמיד את העם האוקראיני". הרוסים טוענים כי "כל התמונות והתצלומים הללו מבוימים כחלק ממערך התעמולה של אוקראינה". תיעודים מהשטח מוכיחים אחרת

רוסיה מכחישה את הטבח בבוצ'ה: "האוקראינים ביימו את התמונות"
קבר אחים בעיר בוצ'ה צילום: הדס גרינברג, כאן 11

אחרי הצילומים המזעזעים שפרסמה אוקראינה בסוף השבוע, שגררו גינויים חריפים מכל המדינות המערביות בעולם, כולל ישראל, באה אתמול (ראשון) גם ההכחשה הרוסית, והטענה הנחרצת כי חיילי צבא רוסיה לא הרגו שום אזרח בעיירה בוצ'ה בכוונת מכוון.

בתצלומים הקשים נראים לפחות 20 גברים הרוגים לאורכו של אחד הרחובות בעיירה בוצ'ה, אולי הרחוב הראשי שלה. בנוסף טוענים האוקראינים וגם מציגים תצלומים המעידים על כך שבמרתף בעיר נמצאו 18 הרוגים נוספים.

כמו כן פרסמו האוקראינים עדות ראיה של תושבת בוצ'ה שראתה לטענתה במו עיניה את הרוסים מוציאים להורג אזרח אחד, ומאיימים במקביל על כמה נוספים. חלק מההרוגים נמצאו כשידיהם כפותות מאחורי גבם, אחד נורה למוות בעת שרכב אופניו ונמצא מוטל לצידם, ואף אחד מההרוגים לא היה לבוש במדים צבאיים, ולא נראה כמי שניסה להסתתר על מנת לתקוף את הכוחות הרוסיים במקום.

נשיא אוקראינה אמר כי התיעוד הקשה מוכיח שרוסיה פועלת לרצוח את כל האוקראינים ולהשמיד את העם האוקראיני כולו. לדבריו, לאחר שרוסיה הבינה כי העם האוקראיני אינו מוכן להיות משועבד לה, החליטה להשמיד אותו מעל פני האדמה.

שר החוץ של אוקראינה אמר ראיון לערוץ תקשורת בריטי אמר כי נראה שהחיילים הרוסיים שקיבלו פקודה להתפנות מבוצ'ה, החליטו לטבוח בתושבי העיירה, במטרה לפרוק את זעמם על הכשלון הצורב, ועל כך שהם נשלחו להילחם ולסכן את חייהם כדי לכבוש עיירה ולאחר מכן לוותר על האחיזה בה. "לא הייתה להם שום סיבה אמיתית לירות באזרחים שלא היוו איום עליהם", אמר שר החוץ, "הם עשו זאת רק כדי לפרוק זעם וכעס".

ברחבי העולם הגיבו בזעזוע למול המראות הקשים. מנהיגי כל המדינות המערביות ושרי החוץ שלהן, ובכלל זה גם שרים ישראלים, פרסמו גינויים חריפים, הבהירו כי מדובר בפשע מלחמה לכל דבר, ודרשו להעמיד לדין את האחראים למעשים המחרידים הללו. ברוסיה התמהמהו מעט עם התגובה, ולבסוף פרסמו הכחשה גורפת. על פי עמדתם של הרוסים, הם יצאו מהעיירה בוצ'ה כבר ביום שלישי האחרון, ואילו האוקראינים נכנסו אליה רק בסוף השבוע.

קבר אחים בעיר בוצ׳ה. קרדיט הדס גרינברג כאן 11

לפי דבריו של דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, המשמעות היא שאם אכן נרצחו האזרחים הללו בידי חיילים רוסים, הם היו מוטלים כך במשך יותר משלושה ימים, והתמונות שפורסמו לא תואמות את המסקנה הזאת, ומהן עולה כי ההרוגים מתו שעות אחדות לכל היותר לפני הצילומים. לנוכח הניתוח הזה, ולאחר תחקור של הכוחות, טוענת רוסיה כי ההרוגים שצולמו בתמונות בכלל לא מתו, ואף אם כן, הם לא נורו למוות בידי חיילים רוסים אלא בידי אזרחים או חיילים אוקראינים. אך התיעודים שחלקם קשים מאד צפיה מוכיחים כי הרוסים משקרים. הדס גרינברג "כתבת כאן חדשות" דיווחה היישר מהתופת, ושם רואים את הגופות שהרוסים השאירו אחריהם.

"כל התמונות והתצלומים הללו מבוימים כחלק ממערך התעמולה של אוקראינה". במקביל נמשכה הלחימה באוקראינה אתמול בעיקר בחבל דונבאס לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים מהאזורים האחרים של המדינה. עם זאת, טילים נורו גם לעבר העיר אודסה, שם הושמדו מחסני דלק בנמל. רוסיה פרסמה לאחר מכן הודעה רשמית בה הודיעה כי השמידה את מחסני הדלק בנמל אודסה, כחלק מפעולותיה לפגוע במאמץ המלחמתי האוקראיני.

מלחמת אוקראינה רוסיה בוצ'ה כאן 11 רצח עם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד