י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

טשרנוביל מנסה להתמודד • האדמו"ר ואנשי חינוך בישיבה

אנשי חינוך גוייסו לשוחח עם בני ישיבת טשרנוביל, כדי לסייע להם להתגבר על הטראומה של פטירת חברם • גם האדמו"ר שוחח עם הנערים • הורים: "דרוש טיפול מקצועי"

משה שארף ז"ל
משה שארף ז"ל

הנהלת ישיבת טשרנוביל עושה מאמצים רבים כדי להחזיר את הסדר על כנו, לאחר הטרגדיה שפקדה אותה, עם פטירתו הפתאומית של תלמיד הישיבה משה שארף ז"ל.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', התלמידים סובלים מחרדות וסיוטים מאז מותו בבניין הפנימיה.

לשם הרגעת המצב, הובא ביום ראשון אל הישיבה איש החינוך הרה"ג יהושע פינק, ממנהלי מוסדות בית מלכה, שיישא דברים בפניהם, ויעניק לתלמידים טיפים כיצד להתגבר על הטראומה.

עוד בנושא:
לא מתאוששים • תלמידי טשרנוביל סובלים מסיוטים
חשבון נפש בטשרנוביל: למה מנענו מהבנש"קים להתחתן?
"החתונה נדחתה" • סיפורה של טרגדיה מחרידה
טרגדיה: בן 20 נמצא מת בישיבה - בבוקר חתונת אחיו הבכור

למחרת, יום שני, התקיים כינוס נוסף בהיכל הישיבה והפעם נטלו בו חלק נשיא הישיבה - האדמו"ר מטשרנוביל והמשפיע הרה"צ רבי יצחק אלעזר מוסקוביץ ממונסי-בני ברק.

האדמו"ר שוחח בפני התלמידים כעשר דקות. בדבריו הגן על הצוות הרוחני בישיבה והחלטותיו, לאחר שהיו שניסו לתלות את קולר חשבון הנפש - בצווארם.

"איננו תולים את האשמה באף אחד. איש מאתנו איננו יודע חשבונות שמים. מוטב שכל אחד יתקן את עצמו ובל יטיף לסביבתו. ברי, שאין מי שמכיר את הנגעים הנדרשים לתקנם, יותר מהאדם עצמו", הכריז האדמו"ר.

הרב מוסקוביץ הציע להתחזק בעניינים שבין אדם לחברו ובעיקר להקפיד ביותר בנושאי לשון הרע ורכילות.

ראש הישיבה, הגאון רבי יונה רכניצר, המליץ לתלמידים כאקט של התחזקות שכולם יקבלו על עצמם ללמוד שעה ראשונה של סדר הלימודים בתענית דיבור. "תקוותינו כי כאשר יראו בשמים כי אנו מתחזקים, יאמרו למלאך המשחית הרף ונגע לא יקרב יותר באהלינו".

בתוך כך, לראשונה בהיסטוריה של החסידות, תיערך שמחת הבר מצוה לנכד האדמו"ר בהיכלי הישיבה.

עד כה נערכו מעמדים כגון אלו בבית המדרש של החסידות ובהשתתפות מוגבלת של בחורי החסידות בלבד. הפעם, כך הוחלט, כדי לשמח את לבבותיהם השבורים של התלמידים, תתקיים השמחה בתוך היכל הישיבה כדי לאפשר לכל התלמידים לקחת בה חלק.

"הזמן הוא המרפא הטוב ביותר, לצד תשובה ומעשים טובים", אומרים בטשרנוביל.

עם זאת, כמה מההורים מתחו ביקורת קשה על הנהלת הישיבה על שלא טרחה לזמן אנשי מקצוע ופסיכולגים לטפל בטראומות מהם סובלים התלמידים. "מדובר במקרה חמור", אמר אחד ההורים 'לבחדרי חרדים'. "לפסיכולוגים ואנשי מקצוע הכשרה מתאימה לטפל במקרים אלו, אך ההנהלה לא טרחה להשתמש בשירותיהם".
טשרנוביל ישיבה טראומה פסיכולג חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד