י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יחסים מתוחים

דיפלומט סעודי: "סוף הדרך עבורנו ועבור ביידן, אבל אולי גם ארה"ב"

היחסים בין סעודיה לארה"ב נמצאים בשפל, העורך הראשי לשעבר של עיתון אל-ערביה, עיתון פרו סעודי, אמר: "כאשר אובמה ניהל משא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן, אנחנו הסעודים הבנו שהוא מבקש את פירוק קשר של 70 שנה". עכשיו הסעודים והאמירתים כועסים על ביידן שהיה סגנו של אובמה

דיפלומט סעודי: "סוף הדרך עבורנו ועבור ביידן, אבל אולי גם ארה"ב"
מלך סעודיה צילום: בית המלוכה

איחוד האמירויות וסעודיה ממשיכות לדחות את נשיא ארה"ב כשהוא מנסה להתמודד עם עליית מחירי הנפט בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. ושתי המדינות לא מוכנות להוריד מחירים. סירוב הסעודים והאמירויות לחלץ את ביידן או אפילו להיענות לקריאותיו, הביא את היחסים בין מדינות המפרץ לוושינגטון לשפל חסר תקדים. בדיוק בזמן שארה"ב ואירופה מנסות לחנוק את כלכלתו של פוטין. כך דווח ב'גארדיאן' הבריטי.

אם תוסיפו לכך את שיחות הגרעין שעדיין מקרטעות בין וושינגטון לטהראן, שעלולות לבטל את הסנקציות בתמורה לכך שאיראן תשוב להסכם הגרעין מתקופת אובמה, היחסים בין סעודיה לארה"ב יחריפו.

מרטין צ'לוב מדווח ב'גארדיאן', כי דיפלומט מערבי אמר ל'גרדיאן' כי מקבילו מסעודיה אמר: "זהו סוף הדרך עבורנו ועבור ביידן, אבל אולי גם עבור ארה"ב". פרשנים סעודים והאמירתים בולטים אומרים את אותם דברים. העורך הראשי של עיתון אל-ערביה לשעבר, מוחמד אל-יחיא, עיתון פרו סעודי, אמר בכנס של ה'ג'רוזלם פוסט' בלונדון, לפני מספר ימים, כי "היחסים בין סעודיה לארה"ב נמצאים בעיצומו של משבר, אני מוטרד יותר ויותר מחוסר המציאות של הדיון האמריקני בנושא, שלעתים קרובות לא מצליח להכיר עד כמה עמוק וחמור הקרע".

עוד אמר, "צריך להתמקד במילה אחת: גירושין. כאשר ברק אובמה ניהל משא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן, אנחנו הסעודים הבנו שהוא מבקש את פירוק נישואים של 70 שנה".

"הרי הפגמים בעסקה ידועים. היא סוללת דרך לאיראן לפצצה גרעינית. הוא ממלא את משמרות המהפכה של איראן עם נשק, משטר שמפיץ מיליציות ברחבי העולם הערבי חמושים בתחמושת מונחית מדויקת כדי להרוג אנשים שעזרו בעבר לארה"ב, מדוע צריכות בעלות הברית האזוריות של אמריקה לעזור לוושינגטון להתמודד עם רוסיה באירופה כאשר וושינגטון מחזקת את רוסיה ואיראן במזרח התיכון?"

אל-יחיא אמר בצורה ברורה: "בעוד שהמדיניות האמריקנית גדושה בסתירות מבלבלות, המדיניות הסינית היא פשוטה וישירה. בייג'ין מציעה לריאד עסקה פשוטה: תמכרו לנו את הנפט שלכם ותבחרו כל ציוד צבאי שתרצו מהקטלוג שלנו; בתמורה, עזרו לנו לייצב את שוקי האנרגיה העולמיים".

סעודיה איחוד האמירויות ג'ו ביידן הסכם הגרעין נפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד