כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תמיכה מלאה ברוסיה

בכירה במשטר אסד: "סוריה תגיב לתקיפות לפי האינטרס שלה"

לונא א-שבל, בכירה במשטרו של בשאר אל אסד נשיא סוריה, אומרת בריאיון לערוץ ה-BBC בשפה הערבית, כי "סורים רבים הביעו רצון להתנדב ללחימה באוקראינה לצד רוסיה". על תקיפות ישראל אמרה "נגיב כשנראה לנכון"

בכירה במשטר אסד: "סוריה תגיב לתקיפות לפי האינטרס שלה"
כוחות צה"ל בגבול סוריה צילום: דוד כהן//פלאש 90

היועצת האישית של נשיא סוריה, לונא א-שבל, אומרת בריאיון לערוץ ה-BBC, כי סורים רבים רוצים להילחם לצדה של רוסיה, אך היא מציינת, כי "ככל הידוע להנהגה הסורית לאור התפתחות המצב בשטח שם, אין צורך בנוכחות של מתנדבים סורים שם, ורוסיה לא ביקשה מהמשטר הסורי באופן רשמי לשלוח מתנדבים סורים". כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

עוד טענה כי המשטר הסורי עודכן מראש על המבצע הרוסי באוקראינה. על התקיפות שמיוחסות לישראל בסוריה אמרה, כי "הזכות של סוריה להגיב על התקיפות אינה מתבטלת מתוקף התיישנות". לדבריה, התגובה תהיה בהחלטה מסוריה, ובהתאם לתנאים שהיא תראה אותם לנכון מבחינת הזמן והמקום: "סוריה תגיב כאשר ההנהגה הסורית תראה שהתגובה הזאת משרתת את האינטרס שלה".

על הנוכחות הצבאית של איראן בסוריה, אמרה הבכירה הסורית כי אכן יש מומחי צבא איראנים בסוריה שנותנים שירותים לצבא סוריה והם הולכים ובאים: "זוהי זכות של המדינה הסורית. זאת החלטה ריבונית של סוריה כיוון שסוריה במצב מלחמה ומבקשת סיוע מבעלת הברית שלה".

היא גם אמרה שאינה רואה כל בעיה בכך שלאיראן יהיו בסיסים בסוריה כמו שיש לרוסיה וכאשר זה יקרה, זה יהיה על פני השטח. בתשובה לשאלה על הביקור של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, באמירויות, אחרי שבכירים ישראלים ביקרו שם אמרה היועצת כי הקישור הזה אינו במקומו ולסוריה יש יחסים טובים עם מדינות שיש להן יחסים טובים עם ישראל כמו רוסיה וסולטנות עומאן: "אנו לא אומרים שזה טוב לנו, אבל לכל מדינה יש את הקשרים שלה ואת האינטרסים שלה".

הדברים הובאו בערוץ הטלגרם של כאן חדשות

 

סוריה בשאר אל אסד ישראל תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד