כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

תקדים: אשה בתפקיד בכיר בבתי הדין הרבניים

רוח חדשה: אשה חילונית תמונה למנהלת פניות הציבור בבתי הדין הרבניים • "באתי לראיון במכנסיים וזה לא השפיע על ההחלטה" • עד עתה לא שימשה אשה בתפקיד בכיר

תקדים: אשה בתפקיד בכיר בבתי הדין הרבניים



גם אשה, גם חילונית – הרוח החדשה כבר מורגשת במסדרונות הרבנות הראשית: לראשונה מונתה אשה לתפקיד בכיר בבתי הדין הרבניים. כך מדווח הבוקר (ד) עיתון 'ישראל היום'. מדובר ביעל משינסקי-ירמיהו, בת 31 ממודיעין. היא תשמש מנהלת פניות הציבור בבתי הדין.

"מאוד שמחתי שבאתי במכנסיים לראיון, וזה לא השפיע על ההחלטה אם לקבל אותי", סיפרה ל'ישראל היום'. "אני חילונית וגם מסורתית, ובעיקר אני שמחה שלא היתה אפליה בדרך. הגעתי לוועדת המכרזים עם מכנסיים, לא ניסיתי להעלים פרטים ואני שמחה לראות שהמדינה מתנהלת כמו שצריך ולפי החוקים, בניגוד לכל הסיפורים על רמאות או מכרזים תפורים".

רוב הנשים העובדות במוסד משמשות כמזכירות של מנהלי המחלקות. מינוייה של משינסקי-ירמיהו עושה היסטוריה בכך שאשה תמלא תפקיד בכיר. אותה זה לא מטריד: "לא בדקתי כמה גברים וכמה נשים יש, אבל בכל מקרה לא אחוש רגשי נחיתות".

כמנהלת פניות הציבור היא תהיה אחראית על שיפור תהליכי העבודה ועל מדידית תפוקות. היא תבדוק את הפניות ותגבש הוראות ונהלים.

סמנכ"ל בתי הדין הרבניים, שמואל יוסף, אמר: "עלינו להמשיך ולתת מענה מקצועי וראוי בסוגיות הרגישות המגיעות לפתחו של בית הדין. אנו מברכים את יעל על כניסתה לתפקיד. בטוחני כי היא תבצע את תפקידה על הצד הטוב ביותר".
אשה בתי הדין חילונית תפקיד בכיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד