י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משבר דיפלומטי

הליטאים גירשו את השגריר הרוסי, ויחזירו את שגרירם

ליטא גירשה את השגריר הרוסי בגלל הפלישה לאוקראינה, תוך ביקורת על העמדה הדיפלומטית ה"לא בונה" של מוסקבה וגינתה אותה על "פשעי מלחמה נתעבים" נגד אזרחים. ליטא היא המדינה האירופית הראשונה שהפסיקה את יבוא הגז מרוסיה

הליטאים גירשו את השגריר הרוסי, ויחזירו את שגרירם
מחאה נגד המלחמה באוקראינה צילום: unsplash

גבריליוס לנדסברגיס, שר החוץ של ליטא, אמר היום (שני) כי ליטא מגרשת את השגריר הרוסי וסוגרת את הקונסוליה שלה, ליטא תחזיר את השגריר שלה מרוסיה, והיא תשלח את השגריר שלה באוקראינה בחזרה לקייב בימים הקרובים. הוא הוסיף ותקף: "כל פשעי המלחמה והפשעים נגד האנושות שבוצעו על ידי הכוחות המזוינים הרוסים באוקראינה לא יישכחו", אמר לנדסברגיס. .

לפי הדיווח ב'פייננשל טיימס', זאת לא הפעם הראשונה שליטא מחזירה שגריר, ליטא החזירה את שגרירה מסין לאחר שבייג'ין הורידה את מעמדה הדיפלומטי של המדינה, כאשר וילנה אפשרה פתיחת נציגות טייוואנית. מהלך שהסינים לא אהבו. לטענת סין, טייוואן היא חלק מסין. ליטא היא אחת התומכות החריפות ביותר בסנקציות נוספות של האיחוד האירופי נגד רוסיה, כולל איסור על רכישת נפט וגז. היא הכריזה בסוף השבוע כי היא המדינה האירופית הראשונה שהפסיקה את יבוא הגז מרוסיה.

בכיר באיחוד האירופי אומר, כי האיחוד יכול לעמוד בפני ההשפעה של הפסקת אספקת הגז הרוסית. ואלדיס דומברובסקיס, אמר, כי מבחינת הנציבות האירופית, כל הסנקציות על השולחן. כולל חרם על אנרגיה רוסית. שרי האוצר של האיחוד ידונו בהשפעה הכלכלית של הסנקציות, כולל תרחישים במקרה של עונשים נוספים על מוסקבה.

"אם אספקת הגז לאיחוד האירופי תקוצץ, זה ייצור בעיות", הודה דומברובסקיס, אבל הוא הוסיף: "אפשר להתמודד במצב כזה, עלינו לעצור את המלחמה", אמר דומברובסקיס. "אנחנו מתמודדים עם מצב יוצא דופן שם וזה דורש צעדים יוצאי דופן".

מלחמת אוקראינה רוסיה ליטא גז גירוש שגריר גירוש דיפלומטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד