כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

איציק כהן ליו"ר הקואליציה: "מהבית שלך תקעו אותך"

נבחרו חמשת נציגי הכנסת לגוף הבוחר רבנים ראשיים: רוב לנשים • ח"כ יריב לוין כועס על המפלה בבחירות לוועדת הדיינים: "אנהג על פי הדרך שהורו רבותינו חכמי סיעת ש"ס"

יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין. צילום: פלאש90
יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין. צילום: פלאש90

ועדת הכנסת בראשות ח"כ צחי הנגבי בחרה הבוקר את חמשת נציגי הכנסת לאסיפה הבוחרת לפי חוק הרבנות הראשית לישראל. הנציגים שנבחרו הם: ח"כ ישראל אייכלר, ח"כ גילה גמליאל, ח"כ עליזה לביא, ח"כ מירי רגב וח"כ יוני שטבון.

יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין ציין כי בזכות העובדה שהליכוד בחר בשתי נשים, יש רוב לנשים בנציגות הכנסת לאסיפה הבוחרת.

ח"כ ישראל אייכלר מחה על כך שנבחר רק נציג אחד של האופוזיציה: "כשיריב קבע שיהיו ארבעה נציגים לקואליציה ורק נציג אחד שמייצג 52 חברי אופוזיציה, הוא קבע עוד לפני ההצבעה שאין יחס הוגן כלפי האופוזיציה".

ש"ס, שהציגה בתחילה את מועמדה, ח"כ יעקב מרגי, מיהרה להסיר את מועמדותו, כמחווה ליהדות התורה שהסירה אף היא ביום שני את שני מועמדיה לתפקידי חברים בוועדות לבחירת דיינים (ח"כ אורי מקלב) ושופטים (ח"כ יעקב אשר).

הדיון נסב עד מהרה על יחסי קואליציה-אופוזיציה ולבחירת נציגי הכנסת לוועדה למינוי דיינים במליאה שלשום, שם נבחרו שני נציגי האופוזיציה בהצבעה חשאית, בעוד נציג הקואליציה לא נבחר.

ח"כ יצחק כהן אמר כי הוא מבין את הכעס של יריב לוין. "אולי מפנים אלינו איזו אשמה. מישהו צריך לעשות סדר בבית. לא מתאים ליריב לוין לאיים. כמי שספר את הקולות אני חושב שאם היית רואה את הפתקים היית מבין שמהבית שלך תקעו אותך. לא רוצה שתיווצר אווירה לא נכונה. היה צריך להגיע להסכמים לפני ההצבעות".

כהן התייחס לדבריו של לוין הבוקר בכלי התקשורת, לפיהם אריה דרעי חטא בחטא הגאווה ועשה מעשה לא נכון. ח"כ לוין אף הוסיף כי המפלגות החרדיות ישלמו על כך מחיר, וכי הוא כבר יודע מהו המחיר.

לוין השיב לכהן ואמר: "זכותו של כל ח"כ לתמוך בכל מועמד. השאלה אם מגיעים להבנות. האופוזיציה הייתה אמורה להציב מועמד אחד לכל תפקיד. ביוזמת ח"כ מקלב, אריאל אטיאס הודיע לי שלא יוריד את מועמדותו של כהן. היה רק גורם אחד שלא רצה להגיע להסכם – האופוזיציה, ובעיקר ש"ס. יהדות התורה פעלו כשלוחה שלהם. זה תקדים שמשחק לשני הכיוונים. אי אפשר ביד אחת לבחור בשני מועמדי אופוזיציה ואחר כך לבוא בטענות. אני אנהג על פי הדרך שהורו רבותינו חכמי סיעת ש"ס", רמז לבאות.

באופן רשמי מגיבים בלשכת יו"ר ש"ס ואומרים: "הליכוד ממשיך במסורת המפוקפקת שלו להאשים את כל העולם בכשלונות שלו ולא לעשות בדק בית אמיתי אצלם. למען תושבי המדינה אנו מקווים שמדינת ישראל מנוהלת קצת יותר בחכמה מהקואליציה".

מה שהם לא אומרים במפורש, אך יש אחרים שאומרים, הוא שבעת שכזו, כשהקואליציה מורכבת מ"כרישים פוליטיים טורפים", אין ביכולתו של יריב לוין, "אדם ראוי, עורך דין ממולח, איש הגון וישר" לנווט אותה.

"לא כל מה שיכול היה לעשות היו"ר הקודם, זאב אלקין, יכול יריב לעשות. הוא לא בנוי מחומר מתאים", הם טוענים.
יריב לוין כנסת הרבניים הראשיים איציק כהן ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד