כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
זהירות כלבת

משרד הבריאות: כלב נגוע אותר בגליל העליון

לאחר שהתקבלה הודעה על מקרה של כלב נגוע בכלבת במושבה יסוד המעלה, משרד הבריאות קורא לציבור לבדוק אם באו איתו במגע, ובמקרה הצורך לפנות ללשכת הבריאות הקרובה לטיפול

משרד הבריאות: כלב נגוע אותר בגליל העליון
הכלב של ביידן צילום: מתוך הטוויטר של הנשיא ביידן

משרד הבריאות מפרסם הערב (שני) אזהרה לציבור לאחר שהתקבלה הודעה על כלב נגוע בכלבת במושבה יסוד המעלה בגליל העליון. על פי ההודעה לא ידוע על בני אדם שנחשפו לו.

בהודעת משרד הבריאות נכתב "אנו מבקשים מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט, בין התאריכים 16.3.2022 עד 30.3.2022 כולל, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בצפת, טלפון 04-6994257, 04-6994200, או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, לשם שקילת הצורך למתן טיפול מונע להם".

במשרד הבריאות מדגישים כי לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע, יש לפנות לחדר מיון בבית חולים. ואף מבקשים מהציבור "להעביר את המידע על האירוע למטיילים ולנופשים באזור וביישובים הסמוכים".

עוד בהודעה: "הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם, באם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות בדחיפות. בעלי חיות מחמד מתבקשים ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, לצורך וידוא מצב חיסונם".

משרד הבריאות מזכיר שוב למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מיידי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת.

כלבת משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד