י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

מויליאמסבורג למנהטן: אלפים יצעדו בלבוש שק

סופית: הפלגים היריבים בסאטמר הסכימו להתאחד בהפגנה נגד גזירת הגיוס • אלפי בחורי ישיבות של סאטמר יצעדו לבושים בשקים מברוקלין למנהטן • ומי יהיו הנואמים?

בלבוש שק. צילום: ארכיון
בלבוש שק. צילום: ארכיון

כפי שנחשף באתר 'בחדרי חרדים': לראשונה בהיסטוריית שני הפלגים היריבים של חסידות סאטמר, יתאחדו שתי הקהילות ב'עצרת הרבבות' הצפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב בכיכר פדראל פלאזה במנהטן, במחאה על גזרת הגיוס של 'ועדת פרי'.

היום בבוקר העבירו אנשי פלג המהרי"י את הסכמתם הסופית להשתתף בהפגנה. האישור לאיחוד ניתן לאחר שאתמול בערב הגיע אל ביתו של האדמו"ר מסאטמר - המגיע פעם בשבוע לוויליאמסבורג שבברוקלין - רבי יצחק גליק, הספרא דדיינא של 'התאחדות הרבנים בארה"ב וקנדה', והודיע כי גם הפלג של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר יצטרף להפגנה, אך בכפוף למספר תנאים.

מארגני ההפגנה כבר פירסמו את רשימת הנואמים, המייצגים את שני הפלגים בסאטמר ואת החוגים הליטאיים.

מנחה ההפגנה יהיה הרב יצחק גליק, ספרא דדיינא של 'התאחדות הרבנים'. יפתח את העצרת הגאון רבי יעקב וייס, מראשי ישיבת סאטמר-קרית יואל, ואחריו ינאמו הרבנים הגאונים: רבי אליהו בער וואכטפויגל ראש ישיבת סאוט-פולסבורג, רבי יעקב הורוביץ ראש ישיבת בית מאיר, נח אייזיק אלבוים רב בשכונת קווינס, האדמו"ר מגאלנטע, רב קהילת דושינסקיא, רבי נפתלי הערצקה פרנקל מבד"צ 'העדה החרדית', ואפרים ווקסמן ראש ישיבת מאור יצחק. את הערב ינעל רבי יעקב וייס שפתח. גם הרב מנשה פרענקל, שנאם בכל ההפגנות לתקשורת באנגלית - ינאם גם הפעם.

מויליאמסבורג תצא צעדה של אלפי בחורי ישיבות, שיצעדו לבושים בשקים, עד למקום העצרת בכיכר פדרל פלאזה במנהטן.

מארגני העצרת פועלים מול גורמי התחבורה בעיר, להסדיר הוספת קרונות ברכבות משכונות בורו-פארק וויליאמסבורג אל רחבת העצרת במנהטן, הממוקמת מעל תחנת רכבת.
סאטמר הפגנה מנהטן גיוס ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד