י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סער התקשר להתנצל

צפו: העיתונאי תיעד מהומה בכנס 'תקווה חדשה' והותקף

העיתונאי חזקי ברוך סולק מכנס שנערך על ידי מפלגת 'תקווה חדשה' ברמת גן, לאחר שתיעד מפגין, בשם אלי ניסני, שהתפרץ לתוך דבריו של שר המשפטים גדעון סער. מאוחר יותר, סער התקשר לברוך, התנצל על התקרית האלימה והבטיח להפיק את הלקחים לקראת האירועים הבאים. תיעוד

צפו: העיתונאי תיעד מהומה בכנס 'תקווה חדשה' והותקף
תקיפת חזקי ברוך צילום: יוסלה ברגמן

חזקי ברוך, עיתונאי 'ערוץ 7', סולק הערב (שני) מכנס שנערך על ידי מפלגת "תקווה חדשה" ברמת גן, לאחר שתיעד מפגין, בשם אלי ניסני, שהתפרץ לתוך דבריו של שר המשפטים גדעון סער.

ניסני, פעיל ימין שהסתנן לאולם, קטע את נאומו של סער, בו הציג את הישגי מפלגתו, ושאל: "עם התנועה האיסלאמית בתוך הממשלה איך תוכל לקדם את הכול?". סער הגיב להתפרצות וטען כי מדובר ב"פרובוקטורים של האופוזיציה" שפוגעים באחדות העם.

מאבטחים הוציאו את ניסני אל מחוץ לאולם, וחזקי ברוך, שתיעד את המהומה - סולק גם הוא על ידי פעילים זועמים.

מאוחר יותר, שר המשפטים סער התקשר לברוך, התנצל על התקרית האלימה והבטיח להפיק את הלקחים לקראת האירועים הבאים.

הכתב הפוליטי של אתר 'כיפה', עמיאל ירחי, סיפר כי כמעט נקלע לסיטואציה דומה: "‏הייתי הערב בכנס של 'תקווה חדשה', וכשהתחילה הפרובוקציה התחלתי לצלם. אחד המארגנים שם עלי יד ואמר לסדרן שיוציא אותי החוצה, צעקתי לו שאני עיתונאי והוא לקח צעד אחורה, אבל גם אם אני לא עיתונאי, להוציא את מי שמצלם? ביזיון".

המפגין שסולק סיפר לאחר מכן כי "קיבלתי פיצוצים ומכות בבטן ובראש". לדבריו, "אני תמכתי בהם במשך שנים והם יודעים את זה, תשאל את סער ואלקין. הישיבה עם רע"מ מעבר לזה שהיא פסולה ערכית, הם תומכים במחבלים שמשעינים את השלטון על רע''מ, יש לזה השפעה על מדיניות הממשלה'. אני בן למשפחה שכולה ובאמת האמנתי להם, יש לי אכזבה רבה והופתעתי מהאלימות שהופגנה כלפיי... אנשים שמדברים על שינוי, היית מצפה שידעו לקבל דעות אחרות".

מתקווה חדשה נמסר: "במהלך כנס תקווה חדשה לרגל חג הפסח, בהשתתפות 550 חברי המפלגה, אדם שאינו חבר המפלגה הסתנן לכנס והפריע ליו"ר המפלגה לשאת את דבריו באופן פרובוקטיבי, ועל כן פונה מהאולם ע"י אנשי ההפקה. יובהר כי לא הורחק אף עיתונאי מכנס תקווה חדשה, אשר בניגוד לכנסי מפלגות אחרות הינם פתוחים תמיד לתקשורת".

מ'פורום העיתונאים' הדתיים בישראל, נמסר: "'פורום העיתונאים' רואה בחומרה רבה את גירושו של העיתונאי חזקי ברוך (ערוץ 7) על ידי אנשי 'תקווה חדשה' מכינוס המפלגה הערב. הפגיעה בעיתונאים, דווקא מצד אנשים שרוממות חופש הביטוי בגרונם, ראויה לגינוי החריף ביותר ואסור שתעבור בשתיקה. דורשים התנצלות חדה וברורה על האירוע החמור הערב".

 

גדעון סער ערוץ 7 מפלגת תקווה חדשה חזקי ברוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד