כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אנטישמיות בלתי פוסקת

מחריד: חסיד הוכה וילדים יהודים אוימו במצ'טה

האנטישמיות בניו יורק נמשכת. שני מקרים בסוף השבוע האחרון מדאיגים במיוחד. כנופיית נערים הכתה חסיד ברחובה של עיר באגרופים ובעיטות | במקרה נוסף, שישה נערים שהסתובבו עם מצ'טה וכלי נשק נוספים איימו על ילדים יהודים בשבת

מחריד: חסיד הוכה וילדים יהודים אוימו במצ'טה
כנופיית נערים אנטישמיים צילום: מצלמת אבטחה

בהתקפות אנטישמיות האחרונות על יהודי ניו יורק, הוכה גבר חסידי בליל שבת האחרון, וילדים יהודים אוימו במאצ'טה (סכין קצבים).

שתי התקפות אלימות על יהודים התרחשו בניו יורק במהלך סוף השבוע האחרון, שתיהן על רקע פשעי שנאה אנטישמיים המתגברים ברחבי העיר. באחד מהם הקרבן היה חסיד בן 21 שהוכה בוויליאמסבורג על ידי כנופייה צעירים בליל שבת האחרון.

התקרית השנייה חמורה עוד יותר, שישה נערים יהודים באפר ווסט סייד אוימו על ידי בני נוער שנשאו מאצ'טה וכלי נשק אחרים. בשני המקרים, גורמים בעירייה אמרו כי הקורבנות הותקפו על רקע אנטישמי.

בסרטון מהתקיפה בוויליאמסבורג נראים שישה נערים צעירים מעיפים גבר בלבוש חרדי על מכונית חונה תוך כדי הכאתו באגרופים ובעיטות בעודו שוכב על רצפת הרחוב. המשטרה מסרה כי לא הוחלפו מילים בין הקורבן לתוקפים.

הקורבן נפצע באורח קל והתוקפים ברחו, כך מסרה המשטרה. צעיר בן 16 שהופיע בסרטון נעצר, הנער הואשם בתקיפה ובפשע שנאה, כך מסרה המשטרה.

בתקיפה אנטישמית נוספת הותקפו נערים באפר ווסט סייד ביום שבת האחרון. שלושה בני נוער חמושים במוט, סכין ומאצ'טה איימו על שישה נערים, בני 12 עד 16, בגלל שהם יהודים.

התוקפים צעקו מילים אנטישמיות לעבר קבוצת בני הנוער היהודים. משטרת ניו יורק ויחידת פשעי שנאה חוקרים את האירוע. ששת הנערים הותקפו ליד שדרת ווסט אנד פינת רחוב 86 ווסט בסביבות השעה 19:20 בשבת, כך מסרה המשטרה.

אישה שהזדהתה כאמו של אחד הנערים המותקפים השיבה לפוסט בפייסבוק של חברת המועצה ג'ייל ברואר שגינתה את האירוע וכתבה: "זה מחליא שילדים מסתובבים בשכונה הזאת עם סכינים ומוטות מכוונים ליהודים, ולועגים להם, והכי חמור שזה בשבת".

מצ'טה חרדים בניו יורק אנטישמיות בניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד