י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הניצוץ היהודי

אלישע חגג ברית מילה קרוב לגיל 50

בקלינינגרד שברוסיה הניצוץ היהודי לא כבה אף פעם, אחד התושבים היהודים החליט לבצע ברית מילה, וזאת לאחר שנה של התחזקות רוחנית. הוא בחר בשם מיוחד

אלישע חגג ברית מילה קרוב לגיל 50
אלישע - ברית מילה צילום: באדיבות המצלם

אלכסיי, שמתפרנס מייבוא מוצרים לתוככי רוסיה, המתגורר בעיר קלינינגרד שברוסיה, החליט לעשות ברית מילה קרוב לגיל 50, וקיבל אתמול (שני) את שמו היהודי החדש - אלישע בן ולדימיר. הנימול הטרי בחר את השם אלישע על שם אלישע הנביא שהתפרסם כתלמידו המפורסם של אליהו הנביא. וגם בגלל שבפרשת השבוע האחרונה קראו בהפטרה על אלישע הנביא. למרות שקראו את ההפטרה של פרשת החודש, אולם בפרשת תזריע מסופר על אלישע.

הברית נערכה בסיוע שליח חב"ד המקומי, הרב אברהם ברוך דייטש, אלכסיי היה בתהליך של התחזקות בשנה האחרונה, הוא החל להגיע ולהשתתף בסעודות שבת ובתפילות ושיעורי תורה, עד שהגיע למסקנה שהגיע הזמן לעשות ברית. בעזרת ארגון 'ברית יוסף יצחק' המתמחה בבריתות לאנשים מבוגרים, הגיע לעיר קלינינגרד, מרדכי צבי סולומון, מוהל מומחה, שיחד עם אנשי הקהילה ביצע את הברית.

‏אירוע משמח נוסף בעיר קלינינגרד, אנטון, יהודי מקומי שלא זכה לחגוג בר מצווה בגיל 13, חגג בימים האחרונים בר מצווה, והחל להניח תפילין לראשונה בחייו. הוא זכר שהסבתא דיברה ביידיש, אך בילדותו הוטבל לנצרות רח"ל. כעת הוא שב הביתה.

הברית הנוכחית מצטרפת לשמחת ברית מילה נוספת שנערכה תחת הרב אברהם ברוך דייטש, אוריאל יצחק בן 60, גם הוא תושב קלינינגרד, שעבר ברית מילה בחודשים האחרונים, שכנע את חברו היהודי, ולדימיר, שיגיע גם כן להתפלל בבית הכנסת, מאחר שלא ביקר שם מעולם. ולדימיר אכן הגיע לראשונה בחייו לבית כנסת, והרב אברהם ברוך דייטש, שליח חב"ד בעיר קלינינגרד, הניח לו תפילין. תוך כדי קיום המצווה, התברר שזאת הפעם הראשונה בחייו שהוא זוכה להניח תפילין.

ברית מילה אלישע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד