כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"תמונות איומות"

הרצח הנוראי: "חבורת בריונים תקפה אותו, הוא לא ראה את הרכבת שנסעה לכיוונו"

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב הגיב על הרצח הנורא שאירע בצרפת. ואמר כי הרשויות חוקרות את האירוע ברצינות. "התמונות איומות, זה שובר את הלב של כל אדם". ח"כ טייב: "אני שב וקורא למדינת ישראל לפקוח עיניים"

הרצח הנוראי: "חבורת בריונים תקפה אותו, הוא לא ראה את הרכבת שנסעה לכיוונו"
חבר הפרלמנט מאיר חביב צילום: באדיבות לשכתו

לאחר הרצח הנורא של ג'רמי כהן, צעיר יהודי בצרפת, מספר חבר הפרלמנט היהודי הצרפתי, מאיר חביב, כי רבים פנו אליו בעקבות הפרסום של התיעוד הנורא שהתרחש לפני חודש וחצי בבוביני, בפרברי פריז.

"בזמן אמת, התקשורת דיווחה על הולך רגל שנדרס על ידי רכבת קלה" אמר חביב, "בפועל נראה כי נסיבות מותו של ג'רמי כהן, יהודי דתי בן 31 היו דרמטיות הרבה יותר, הקורבן, שלפי כל העדויות חבש כיפה על ראשו, ניסה להימלט, כפי שהסרטון מראה בבירור מחבורת בריונים שתקפה אותו. תוך שהוא בורח מהם, הוא לא ראה את הרכבת שנסעה לכיוונו".

עוד אמר חביב: "התמונות איומות וזה שובר את הלב של כל אדם, פניתי לשר הפנים, ז'רלד דרמנין, שאישר לי כי הרשויות מתייחסות לנושא ברצינות רבה וכי התיק בטיפול של מערכת המשפט, פניתי גם למשרד המשפטים ואני מחכה לתשובתו בנושא, שבוע לפני הסבב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת, נראה כי פרשה חדשה על רקע אנטישמיות סמויה תופסת תאוצה. צירוף מקרים עצוב, היום אנחנו מציינים חמש שנים לרצח האנטישמי הנורא של שרה חלימי הי"ד".

ח"כ יוסי טייב (ש"ס) עולה מצרפת בעצמו אמר: "מצבם של יהודי התפוצות בכלל ויהודי צרפת בפרט, הוא מצב לא פשוט שמגיע למקרים רבים של אובדן חיי אדם ע"י בני עוולה. אני שב וקורא למדינת ישראל לפקוח עיניים, להגביר ככל שניתן את קצב העליה לישראל תוך שילוב חיזוקם של הקהילות הקיימות בתפוצות, כדי שכל יהודי באשר הוא יחיה ע"פ אמונתו בהשקט ובבטח".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ג'רמי כהן, צעיר יהודי מצרפת, נפגע בפברואר האחרון על ידי חשמלית בבוביני, עיירה בפרברים הצפון-מזרחיים של פריז. הוא נלקח לבית חולים במצב קשה ונפטר מפצעיו. בתיעוד שנחשף על ידי תושבת מקומית נראית התקיפה האכזרית שהוא עובר שגורמת לו להימלט ולהימחץ על-ידי החשמלית.

המשפחה מסרה לתקשורת: "מדוע השתיקה הזו מזכירה לנו את השקט שלאחר רצח שרה חלימי, שהתקיים גם הוא כמה ימים לפני בחירות לנשיאות?" הבחירות לנשיאות צרפת יתקיימו ב-10 באפריל. המשפט של חלימי היה אחת השערוריות השיפוטיות והמשטרתיות הגדולות בתולדות צרפת.

רצח מחריד אנטישמיות בצרפת רצח ג'רמי כהן רצח בצרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד