ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תמונות לוויין גילו

גופות שכבו בבוצ'ה במשך שבועות, למרות טענות הרוסים

ניתוח של תמונות לוויין של ה'ניו יורק טיימס' מפריך את הטענות של רוסיה לפיהן הרג אזרחים בבוצ'ה, פרבר של קייב, התרחש לאחר שחייליה עזבו את העיירה. משרד ההגנה הרוסי מכחיש ומסיר אחריות מהזוועה

גופות שכבו בבוצ'ה במשך שבועות, למרות טענות הרוסים
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

כאשר הופיעו בסוף השבוע תמונות של גופות של אזרחים מתים שוכבות ברחובות בוצ'ה חלקן עם ידיים כבולות, חלקן עם פצעי ירי בראש - משרד ההגנה הרוסי הכחיש והסיר אחריות. בפוסט בטלגרם ביום ראשון, טען משרד ההגנה הרוסי, כי הגופות הוצבו לאחרונה ברחובות לאחר ש"כל היחידות הרוסיות נסוגו לחלוטין מבוצ'ה" בסביבות ה-30 במרץ.

רוסיה טענה כי התמונות הן "עוד פרובוקציה" וקראה לכינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם על מה שהיא כינתה "פרובוקציות של רדיקלים אוקראינים" בבוצ'ה. אבל סקירה של סרטונים ותמונות לוויין של ה'ניו יורק טיימס' מראה שרבים מהאזרחים נהרגו לפני יותר משלושה שבועות, כשהצבא הרוסי עוד שלט בעיירה.

ה'טיימס' ערך בדיקות וגילה, כי התמונות מציגות חפצים כהים בגודל דומה לגוף אדם המופיעים ברחוב יבלונסקה בין ה-9 במרץ ל-11 במרץ. ה'חפצים' (הגופות) מופיעים במיקומים המדויקים שבהם נמצאו הגופות לאחר שהכוחות האוקראינים שחררו את בוצ'ה, כפי שמעידים הצילומים מה-2 באפריל. ניתוח נוסף מראה כי החפצים (הגופות) נשארו בעמדה זו במשך יותר משלושה שבועות.

סיבות המוות אינן ברורות. חלק מהגופות היו ליד מכוניות נטושות. שלוש מהגופות שכבו לצד אופניים. לחלקן הידיים היו קשורות מאחורי הגב בבד לבן. הגופות היו מפוזרות על פני יותר מקילומטר. סרטון שני שצולם ברחוב יבלונסקה מציג שלוש גופות נוספות. אחת שוכבת ליד אופניים, אחת ליד מכונית נטושה. צילומי לוויין מראים שהמכוניות הנטושות והגוף הסמוך מופיעים בין ה-20 ל-21 במרץ.

גופות בוצ'ה מלחמת אוקראינה רוסיה רצח עם פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד