י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רצח עם ומשפחה

"חלאות": ראש עירייה הוצאה להורג יחד עם בעלה ובנה

ראש עירייה באוקראינה נחטפה, הוצאה להורג והושלכה כדומן לצד בעלה ובנה. הגופות היו זרוקות ליד חווה שכמעט נהרסה. הם היו בין הגופות של לפחות 400 אזרחים שהוצאו להורג בעיירות באזור קייב במה שהנשיא וולודימיר זלנסקי כינה "רצח עם"

"חלאות": ראש עירייה הוצאה להורג יחד עם בעלה ובנה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: שירות החירום של אוקראינה

אולגה סוחנק, ראש העיר של מוטיז'ין עיר מחוץ לבירה קייב, נחטפה יחד עם בני משפחתה לאחר פלישה של כוחות רוסים ב-23 במרץ, כך אמרו גורמים אוקראינים.

לאחר שהיא הוצאה להורג, החיילים עינו ורצחו את כל משפחת ראש העיר. כך אמר אנטון הרשצ'נקו, יועץ למשרד הפנים האוקראיני. "הכובשים חשדו שהם משתפים פעולה עם הצבא האוקראיני, ונותנים לנו מיקומים לאן לכוון את הארטילריה שלנו" אמר.

"החלאות האלה עינו, טבחו והרגו את כל המשפחה", הוא אמר, ב'רויטרס' דווח, כי הכתב שלהם שסיקר במקום, ראה את הגופות בקבר מאולתר ביער ליד חווה שנהרסה, מחוץ לעיר מוטיז'ין. סגנית ראש ממשלת אוקראינה אירינה ורשצ'וק, אישרה את רצח ראש העיר, ואמרה שהיא הייתה בין 11 ראשי ערים וראשי שכונות שנלקחו בשבי הרוסי ברחבי אוקראינה. הם היו בין הגופות של לפחות 400 אזרחים שהוצאו מעיירות באזור קייב במה שהנשיא וולודימיר זלנסקי כינה "רצח עם".

הנשיא זלנסקי סייר אתמול (שני) באזור ואמר כי "אנשים מתים נמצאו בחביות, במרתפים, נחנקו ועונו, מה שאתם רואים מסביב, מה שהם עשו לעיר המודרנית הזו, הוא מאפיין של הצבא הרוסי, שהתייחס לאנשים גרוע יותר מבעלי חיים. אלו הם פשעי מלחמה, וזה יוכר על ידי העולם כרצח עם", אמר זלנסקי.

זלנסקי אמר שהתגלית המטרידה עשויה להשפיע על שיחות השלום לסיום הפלישה. "קשה מאוד לנהל משא ומתן כשאתה רואה מה הם עשו כאן", אמר זלנסקי והוסיף כי ההנהגה של רוסיה "צריכה לחשוב מהר יותר אם יש לה עם מה לחשוב".

ראש עיר רצח עם פשעי מלחמה צבא רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד