כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נהרי: "להציל את החינוך היהודי-ציוני בחבר העמים"

ח"כ משולם נהרי מתריע על חשש לסגירת תוכנית 'חפציב"ה' - לחינוך פורמלי ציוני יהודי במדינות חבר העמים • "יש זיקה ישירה בין אחוז הלומדים בבתי הספר היהודים לאחוז הירידה בהתבוללות"

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

ח"כ משולם נהרי הגיש הצעה לסדר מחשש לסגירת תוכנית חפציב"ה, לחינוך פורמלי ציוני יהודי בברית- המועצות לשעבר.

לאחר קריסת מסך הברזל ופתיחת שערי ברית-המועצות התחילה מדינת ישראל בפעילות חינוכית במדינות חבר-העמים. בשנת 1992 הוקמו בתי-ספר במדינות חבר-העמים, וכיום ישנם כ-44 בתי-ספר, בהם לומדים כ-10,000 תלמידים. מטרתם של בתי-הספר, הוא לטפח זהות יהודית וזיקה לעם היהודי ולמורשתו הרוחנית, התרבותית והלאומית, לארץ-ישראל ולמדינת ישראל, ועידוד העלייה לישראל בקרב התלמידים ובני משפחותיהם.

נהרי השתתף בשנים האחרונות במימון הפרויקט, וזאת בשל חשיבות הפעילות. לדבריו: "ישראל ערבים זה בזה. ואם אפשר להציל מהתבוללות, אין הצלה יותר גדולה מזו. אנו רואים, הוסיף, זיקה ישירה בין אחוז הלומדים בבתי הספר היהודים לאחוז הירידה בהתבוללות".

נהרי הסביר כי העלה את הנושא לא בשביל לנגח, "אני קורא לשר החינוך לדאוג לנושא. אנו בפתחה של שנת הלימודים הבאה והמורים-השליחים לא יודעים כלל אם יחזרו ללמד.

להצעה לסדר השיב השר לענייני ירושלים והתפוצות נפתלי בנט שהבטיח להעלות את הנושא בפני שר החינוך בכדי למצוא פתרון להמשך קיום התוכנית. עוד הוסיף השר בנט, כי יבחן את האפשרות שמשרדו ישתתף אף הוא בתוכנית. בסיום הישיבה במליאה נקבע כי הנושא יועבר להמשך טיפול ומעקב בוועדת החינוך בכנסת.
משולם נהרי חבר העמים יהודי חינוך ציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד