ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

משה, אלי או לופו? • המרוץ לעיריית ירושלים מתחמם

ברקת כבר לא לבד • בעוד אלי ישי מתלבט אם לרוץ לראשות עיריית ירושלים - צצה מועמדותו של רואה החשבון משה ליאון • מי מריץ את המועמד הטרי ומהם סיכוייו?

ליאון מימין, ברקת משמאל
ליאון מימין, ברקת משמאל

המרוץ לעיריית ירושלים נכנס בימים האחרונים להילוך גבוה. אם עד כה נראה היה כי בזירה יש מועמד אחד בלבד, ראש העיר המכהן ניר ברקת, הרי שבימים האחרונים צצה מועמדותו של אדם נוסף, משה ליאון שמו, כאשר מועמדותו של ח"כ אלי ישי עדיין תולה בחלל ומצפה להחלטתו.

משה ליאון פעל בתפקיד מנהל לשכת ראש הממשלה בתקופה בה כיהן אביגדור ליברמן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה. מכאן תחילת ההיכרות בין השניים. עם עזיבתו של ליברמן את התפקיד החליפו ליאון.

ב-2003 אף מונה על ידי שר התחבורה אביגדור ליברמן לתפקיד יו"ר חברת רכבת ישראל.

לאחר הבחירות האחרונות מונה ליאון מטעם הליכוד ביתנו להיות חבר בצוות המשא ומתן להרכבת הממשלה.

כתוצאה מהקשרים הללו, מי שדוחף את משה ליאון לרוץ קדימה הוא יו"ר ועדת חוץ ובטחון, יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן.

מטבע הדברים קישר ליברמן את האיש עם שנים מחבריו הטובים: עם יו"ר ש"ס אריה דרעי (היה זה לפני שחתול שחור עבר ביניהם: בימים האחרונים מאשים ליברמן את דרעי בטרפוד בחירתו של ח"כ דודו רותם לוועדה לבחירת שופטים, ויש אומרים שהשניים אינם מדברים ביניהם) ועם ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה.

בתחילת השבוע נפגש דרעי עם ליאון, היום היה זה ליצמן שנפגש איתו. תחילה נפגש ליאון עם ח"כ משה גפני ועם ח"כ מאיר פרוש, בלשכתו של פרוש בכנסת, בהמשך הצטרף אליהם גם ליצמן. על הפרק, כמובן, שאלת תמיכת שתי המפלגות החרדיות במועמדותו של ליאון.

אנשי ישי זועמים וטוענים "דרעי יעשה הכול כדי לטרפד לאלי את עירית ירושלים". אנשי דרעי, מצידם, עדיין רק בודקים את השטח ולא קיבלו כל החלטה. מה גם שלדעתם, אין לאלי סיכוי לזכות בתפקיד. את ההחלטה יקבל כמובן הגר"ע יוסף.

באשר ליהדות התורה, ליצמן כבר הצהיר בעבר כי יתמוך באורי לופיאנסקי ולא באלי ישי, אלא שהראשון מתמהמה להכריז על ריצתו ויש אומרים שלא ירוץ בכל מקרה עקב בעיות משפטיות או בריאותיות וכי מדובר בספין בלבד.

מצד שני, ליצמן תומך באורי כי מדובר בנציג 'דגל'. השאלה הגדולה היא מה יקרה במקרה בו יהפוך ישי לנציג דגל ולמומלץ על ידה לתפקיד. האם אז יתמוך במועמדותו של ברקת, שעשה כל שביכולתו למען חסידותו של ליצמן בקדנציה האחרונה, או אולי בזו של ליאון? עדיין מוקדם מלקבוע.

עד כה עדיין לא החליט הגראי"ל שטינמן באשר למועמד שיומלץ על ידי דגל לריצה לתפקיד ראש העיר. השבוע ביקר בביתו אלי ישי וזכה לברכתו, אך החלטה עדיין לא ניתנה.

ישי ביקר גם בביתו של האדמו"ר מבעלזא, גם שם קיבל ברכה. אנשי ישי מקווים כי האדמו"ר אף ישוחח בנושא עם האדמו"ר מגור, בניסיון ליצור חזית אחידה לתמיכה בישי, שהוא, וגם תנועת ש"ס בכלל, מקורבת מאד לחסידות בעלזא (והתמונות מהחתונה האחרונה רק הוכיחו עד כמה) כמו גם לח"כ ישראל איכלר ולעסקן הרפואי מוטי פריד.

שאלה נוספת העומדת על הפרק היא מה יעשה ברקת באם ירוץ ליאון. השבוע כבר הודיע כי הוא מתכוון לרוץ עד הסוף, יחד עם זה לכל ברור כי כשליברמן מריץ מועמד בכל כוחו, מי יכול עליו? בדיוק כפי שקרה עם תפקיד יו"ר הכנסת, כאשר תמך ביולי אדלשטיין.

הרעיון הבסיסי שהוצע על ידי כמה מאנשי ישי היה להציב מועמד חילוני בנוסף לברקת, לגרום לפיצול הקול החילוני, ולהביא בכך את הרוב המיוחל. היו דיבורים אפילו על זהות מועמד, יש שדיברו על דודו אמסלם איש הליכוד כאחת מהאפשרויות. בתמורה היה מקבל את תפקיד מנכ"ל העירייה. האם יסכים ליאון לדיל דומה? כרגע לא נראה, אם כי קשה לדעת.

בעוד בליכוד יתמכו באופן גורף בליאון, מעניין יהיה לראות מה יעשו בבית היהודי. ליאון הוא יהודי חובש כיפה, ומטבע הדברים יהיה קל לתמוך בו יותר מאשר בברקת.
ירושלים משה ליאון ניר ברקת אלי ישי אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד