י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תערוכת האמנים החרדים בבית שמש • צפו ב-70 היצירות

'בית האומנים החרדים' בבית שמש, שהוקם ביוזמת העירייה וקרן מקומית, נחל הצלחה • לא פחות מ-700 משתתפים, 70 יצירות ו-10 זוכים • קובי הר צבי עם גלריה - וזכיה מרגשת

תערוכת האמנים החרדים בבית שמש • צפו ב-70 היצירות
קובי הר צבי

700 משתתפים, 70 יצירות ו-10 זוכים, זהו היבול המבורך של התחרות המכובדת שהעסיקה בחודשים האחרונים את אמני ויוצרי בית שמש, שעקבו בדריכות אחר התחרות הראשונה שנערכה בעיר בתחום היצירה היהודית. התחרות עמדה בסימן 'שלום בית שמש' והתמקדה במוטיב חשיבות השלום והאחדות.

התחרות ותערוכת היצירות שבאה בעקבותיה, הינם פרוייקט של 'בית האמנים - רמת בית שמש', מוסד תרבותי חשוב שהוקם ביוזמה משותפת של עיריית בית שמש ו'קרן רמת בית שמש', ומאגד למעלה מ-200 אמנים ויוצרים ממגוון תחומי האמנות השונים. אחת הפעילויות המרכזיות של 'בית האמנים' היתה פתיחת תחרות היוצרים 'שלום בית שמש', שבסיומה נבחרו עשרה זוכים שקיבלו במעמד מפואר את 'פרס בית שמש ליצירה ואמנות - תשע"ג'.

החל משעות הצהריים המוקדמות התקיימה תערוכה מושקעת ביותר, בה הוצגו בפני המבקרים היצירות הרבות שהוגשו לתחרות, ובמרכזן יצירות בתחומי הציור, הצילום והמוזיקה של אמני רמת בית שמש, עם המוטיב המרכזי של 'שלום בית שמש'.

בשעות הערב, נערך במקום טקס מרכזי ובו הוכרזו שמות הזוכים במקומות הראשונים והוענק להם תעודה מכובדת והפרס הכספי. את הטקס פתח והנחה דובר עיריית בית שמש הרב מתתיהו רוזנצוייג, המשמש גם כיו"ר ועדת הפרס, ומי שיזם את הקמת בית האמנים והתחרות והתערוכה שבאו בעקבותיה, ובכך שם את בית שמש במרכז מפת היצירה היהודית.

דובר העירייה הדגיש בדבריו את חשיבות בחירת נושא השלום והאחדות בבית שמש כנושא בו התמקדה התחרות, שכן בית שמש היא עיר מורכבת ומגוונת ולכך ראוי להגביר את מסר האחדות, בכדי שכלל התושבים יוכלו לחיות מתוך כבוד הדדי, ואין דרך ראויה מתחום האמנות והיצירה בכדי להעביר את המסר ולהגביר את השיח הציבורי בעיר.

ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול, לא יכל לכבוש את התרגשותו ושמחתו לראות את איחוד הלבבות של אמני בית שמש, וקרא להם להמשיך לשאת את דגל השלום, ולהגביר את רוח 'ואהבת לרעך כמוך' - בלי מחיצות ובלי גבולות.

ראש העיר, שבהמשך גם הכריז את שמות הזוכים, אמר בדבריו, כי לא קלה הייתה המלאכה לבחור בין כל שולחי היצירות, שכן ההשקעה והכשרון ניכרים בכל תמונה ויצירה, ולכך עצם התערוכה היא זכייה גדולה, והכרה כי תושבי בית שמש מוקירים ומעריכים את אמני העיר התורמים מכישוריהם בכל תחומי היצירה.

את ברכת 'קרן רמת בית שמש' לטקס החגיגי, הביא יהודה ברזון, יו"ר ועד הקרן, שציין את התפעלותו לראות את ההון האנושי המופלא שיש ברמת בית שמש, ואמר כי יש למצוא כל דרך בכדי להעביר את המסר הזה לכל מקום בעולם, בכדי ששמה הטוב של בית שמש ושמם הטוב של תושביה ילך לפניה.

לדבריו, 'קרן רמת בית שמש' פועלת לבנות משכן של קבע עבור 'בית האמנים', בכדי לרכז את כל העשייה האמנותית של רמת בית שמש, להקים גלריות קבועות וסדנאות, ולסייע לכל היוצרים שהגיעו לבית שמש מכל קצוות העולם.

את דבר צוות השופטים הביא גלעד בן-ארי, שופט בתחרויות צילום ומורה לצילום אמנותי בבית הספר לצילום 'גברא', שהציג את היצירות השונות בתחום הצילום שהגיעו לתערוכה, והסביר את הנימוקים שהביאו לבחור את הזוכים במקומות הראשונים.

צוות השופטים הורכב מבכירי תחום האמנות והיצירה היהודית, בראש צוות השופטים בתחום הציור עמדה נורית סירקין בנק, אוצרת מוזיאון ישראל לשעבר, וכיום מנהלת הגלריה בהיכל שלמה בירושלים, בתחום הספרות: מרים זקון ושרי גרוס מהוצאת ארטסקול, וחווה רוזנברג - מאושיות הספרות במגזר החרדי.

ואלו שמות עשרת הזוכים במקומות הראשונים: זוכים בתחום ציור:1. קרין יבין, 2. דינה אקרמן 3. מיכל בן לולו וגיטי הלפרין. זוכים בתחום צילום: 1. יעקב הרשברג, 2. סיליה ליקין, 3. שירה קליין. זוכים בתחום ספרות עברית: 1. מיה קינן, 2. חיה נפרשטאק. זוכים בתחום ספרות אנגלית: 1. אביגיל שרר 2. נחמן סלצר.

הרב משה ברים מנהל שיווק 'מאוחדת' מחוז ירושלים, שפרסו את חסותם על התערוכה, הביא את ברכת 'מאוחדת' והודה על שיתוף הפעולה המבורך המשביח את חיי הקהילה.

כנציג האמנים נבחר לשאת דברי ברכה הצייר מוטי רוזנברג, שהעלה על נס את היוזמה הברוכה לעשות ולפעול למען קידום היצירה בבית שמש, והציג שורה של רעיונות לקידום היוצרים המקומיים שניתן לעשותם בשיתוף פעולה עם העירייה.

בין נואם לנואם, הושמעו קטעי שירה וזמרה על חשיבות השלום שהולחנו והופקו במיוחד עבור התחרות, על ידי אמנים מקומיים, בהם יוסף חיים שוואקי, יוסף קורדנר, נחמן סלצר ומקהלת הילדים שלו 'שירה חדשה', והצמד שמחה סוסמן ופסח וורזינקה מ'קול שמחה'.

עם סיומו של הטקס המכובד והראשון מסוגו בבית שמש, בישר דובר העירייה מתתיהו רוזנצוויג כי בעקבות הזכיה במקום הראשון של הציירית קרין יבין, היא הוזמנה להציג תערוכת יחיד בגלריית 'היכל שלמה' בירושלים. הדובר הוסיף כי בקרוב יחלו שיתופי פעולה נוספים עם גלריות מכובדות ברחבי הארץ להצגת יצירותיהן של אמני רמת בית שמש, ובכך מתגשם חזון נוסף של הקמת בית האמנים לקידום וסיוע לאמנים המקומיים בקבלת הכרה מקצועית ומכובדת.







































































אומנות תערוכה בית שמש חרדים קובי הר צבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד