י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תומך טרור

המשחק הכפול של אבו מאזן: מבטיח רגיעה - ומבעיר את השטח

גל הטרור והתלהטות הרוחות בשער שכם מעלה חשש ממהומות שיבשילו לכדי 'שומר החומות 2'. יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, התחייב בפני מלך ירדן וארה"ב: אמנע הסלמה בתקופת הרמדאן. אבל בשטח מפזרים נציגיו מסרים שמסיתים את ההמון: "המתנחלים יבצעו טבח באל־אקצא"

המשחק הכפול של אבו מאזן: מבטיח רגיעה - ומבעיר את השטח
אבו מאזן צילום: פלאש90

אירועי האלימות בשער שכם בימים האחרונים מעידים כי אין ערך של ממש להבטחות יושב ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, לפעול למניעת הסלמה בשטח. בשעה שהוא עצמו העביר מסרים של הרגעה לירדן, לישראל ולארה"ב, אנשיו יוצאים בהתבטאויות חריפות שמלבות את המתיחות. 

במגעים שהתקיימו בשבועות האחרונים בין בכירי הרשות הפלשתינית לירדנים ולאמריקנים מחשש לפרוץ מהומות אלימות, התחייבו נציגי הרשות להרגיע את הרוחות ולמנוע הסלמה בחודש הרמדאן, בייחוד בירושלים. אלא שההתנגשויות הגוברות בשער שכם בירושלים מראות שהרשות עושה בדיוק ההפך. כך מפרסמת דנה בן שמעון, ב'ישראל היום'.

ישראל, מצידה, רצתה להפיג את המתח ונמנעה מלהציב מחסומי ברזל ברחבת שער שכם. נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בירדן, וכך גם השר לביטחון הפנים עמר בר־לב. אפילו מלך ירדן נרתם למשימה וטס לרמאללה. המלך רוצה שקט, ובעיקר לשמור על המעמד המיוחד של הממלכה ההאשמית בהר הבית. לרגע היה נדמה שהעניינים בשליטה.

בימים שקדמו לרמדאן ובמהלכו יצאו בכירי הרשות בשורת הצהרות מתלהמות שתרמו להבערת השטח. אחמד רווידי, היועץ לענייני ירושלים בלשכתו של אבו מאזן, הזהיר שלשום כי "הכיבוש והמתנחלים מתכוונים לבצע מעשי טבח" נגד מסגד אל־אקצא ותושביה הערבים של ירושלים. ההודעה פורסמה בהבלטה בכלי התקשורת הפלשתיניים וברשתות החברתיות, ושיגרה מסר לציבור הפלשתיני כי עליו לקום ולהגן על ירושלים ועל אתריה הקדושים לאסלאם.

הצהרות בסגנון דומה באו גם מקרב אנשי תנועת פת"ח ומנהיגי דת. אלה הגיעו לשיאן ביום ראשון אחר הצהריים, שעות ספורות לפני המהומות הליליות בשער שכם. אז האשים משרד החוץ הפלשתיני את שר החוץ לפיד כי "פרץ" לשער שכם. לא עברו דקות, וגם ארגון חמאס שמתחרה מול הרשות על התואר "מי מוביל את המאבק למען ואל־אקצא", שיגר הודעה משלו בסגנון דומה.

אבו מאזן ירדן גל טרור רמאדן שער שכם מהומות בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד