כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ילד שאוהב את משחת השיניים שלו, אוהב לצחצח שיניים!

עם סדרת משחות השיניים של כצט המיועדות לילדים בגילאי שנתיים עד שש, כולם אוהבים לצחצח שיניים. ניתן להשיג בכשרות לפסח

ילד שאוהב את משחת השיניים שלו, אוהב לצחצח שיניים!
משחת שיניים לילדים צילום: יח"צ

כולנו יודעים עד כמה חשובה פעולת צחצוח השיניים, ואין צורך להכביר במילים, כמה חשוב לצחצח בעיקר בגיל צעיר. למעשה, צחצוח השיניים זו הפעולה החשובה ביותר הנוגעת לתחזוקת השיניים אותה אנחנו מתחילים כבר מבקיעת השיניים הראשונות, וזאת למרות שמדובר 'רק' בשיני חלב. למרות ששיני הילדים נושרות בשלב מסוים, בריאות לקויה שלהן עשויה לפגוע בחניכיים, ועשויה אף להזיק לשיניים הקבועות שיצמחו במקומן. לכן בריאות השן חשובה כבר בגיל צעיר מאוד, וחשוב מאוד להבין כיצד לעשות זאת נכון.

כשאנחנו אומרים שכולנו יודעים, הכוונה כולנו המבוגרים, אך עבור הילדים, במיוחד הפעוטות, צחצוח השיניים אינו פעולה טבעית, ועבור חלק גדול מהם הצחצוח נע בין פעולה שמבצעים כי צריך, למרות שאינם אוהבים, לבין פעולה שמתחמקים מביצועה, מה שפוגם בתחזוקת השיניים וחבל.

ישנם פטנטים רבים ושיטות שונות כיצד להפוך את הצחצוח לחווייתי ולשגרה טיפוח מיטיבה כבר מגיל קטן מאוד:

ראשית, חשוב לבחור מברשת שיניים המתאימה לגילו של הילד. בגילאים צעירים מאוד, יש לבחור במברשת בעלת סיבים רכים וקצרים יחסית, בעלת צורה שמקילה על האחיזה, ורצוי גם בצבעים מושכים ונעימים לעין. כך, לא רק שיהיה לפעוט קל להשתמש בה, היא גם עשויה להפוך לצעצוע (שאותו אין בעיה להכניס לפה), וכך הוא 'יערוך היכרות' עם המברשת כבר בגיל קטן מאוד, מה שיתרום לו בעתיד. את המברשת מומלץ להחליף אחת ל־4–3 חודשים.
עבור הקטנטנים אפשר לרכוש מברשת אצבע, שההורה מלביש על אחת מאצבעותיו, ובעזרתה מצחצח את שיניו ומעסה את החניכיים.

גם את המשחה יש לבחור בקפידה – ראשית, מבחינה בריאותית חשוב לרכוש משחה שמתאימה לגילו של הילד, שימו לב לגיל המצויין על האריזה. גם בבחירת המשחה תנו משקל לדעתו של הילד: בחרו משחה שטעימה לו, כזו שהוא אוהב את המראה שלה (למשל: את הדמויות והציורים המופיעים על האריזה).

במיוחד עבורכם כצט מציגה משחות שיניים ייחודיות לילדים בגילאי 2-6 במבחר טעמים מרעננים שילדים אוהבים, האריזות מאוירות בצבעים מרהיבים ובשילוב דמויות מוכרות ואהובות כדוגמת הלו-קיטי ועוד. משחות השיניים מיועדות לשיני חלב, ומכילות פלואוריד במינון תואם גיל.

בגיל 6 חשוב להחליף את משחת השיניים כך שרמת הפלואוריד תתאים לגילו/ה. בגיל הזה אנו חושפים את ילדינו למשחה בטעם מנטה עדין וכך בעצם להכין אותם למעבר הבא שיעשו למשחות שיניים למבוגרים. ישנה חשיבות רבה להחלפת משחת השיניים בגיל 6 כאשר רוב השיניים כבר התחלפו לשיניים קבועות. גם כאן, כצט מציעה מגוון של משחות מותאמות.

ניתן להשיג בכשרות לפסח ברשתות השיווק, ברשתות הפארם ובבתי המרקחת הפרטיים ללא מרשם רופא.

משחת שיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד