כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סובלים מסכרת? זה מה שמגיע לכם מהביטוח הלאומי

זכויות חולי סכרת הן רבות ומגוונות ולכן אם אתם או אדם קרוב אליכם חולים במחלה, חשוב שתכירו את כלל ההטבות והזכויות שמגיעות לכם מהביטוח הלאומי ובכלל

סובלים מסכרת? זה מה שמגיע לכם מהביטוח הלאומי
בדיקת סוכר צילום: FREEPIK

מחלת הסכרת היא מבין המחלות השכיחות ביותר בישראל, כאשר המחלה מתחלקת לשני סוגים שונים הפוגעים בדרך כלל באוכלוסייה בגילאים שונים. הסוג הראשון נקרא "סכרת נעורים" כאשר חולים בו בעיקר בני נוער וילדים, אך לא רק, והוא מתבטא בכך שהגוף לא מייצר את הורמון האינסולין אשר אחראי על הכנסת הסוכר לתאים. לעומתו, הסוג השני נקרא סוכרת סוג 2, ובו חולים  אנשים שהגוף שלהם לא מסוגל להכניס סוכר לתאים ולפרק אותם, בין אם כמחלה נרכשת או מולדת.

בהתאם לכך, מחלת הסכרת יכולה להכביד על חיי הסובלים ממנה וליצור קשיים משמעותיים בהתנהלות היומיומית, כאשר לצידם מתווספים קשיים כלכליים שהנובעים מהוצאות אשר כרוכות בטיפול הרפואי במחלה. בהתאם לכך, חולי סכרת זכאים למספר הטבות משמעותיות מהמדינה ומקופות החולים, בהתאם לחוקים רבים שחוקקו בנושא כמו "חוק הביטוח הלאומי", "חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות", "חוק ביטוח בריאות ממלכתי" ועוד, כמארג חוקים שנועד להבטיח מיצוי זכויות חולי סכרת.

זכויות חולי סכרת הן רבות ומגוונות ולכן אם אתם או אדם קרוב אליכם חולים במחלה, חשוב שתכירו את כלל ההטבות והזכויות שמגיעות לכם מהביטוח הלאומי ובכלל. לכן כדי להקל עליכם בתהליכי הגשת הבקשה לזכאות להטבות השונות, ריכזנו כאן את כל המידע שיכול לעזור לכם אודות הזכויות המגיעות לחולי סכרת מהביטוח הלאומי.

רוצים לדעת עוד על מה שמגיע לכם על פי חוק? בדקו את הזכאות העדכנית שלכן בהתאם לחקיקה עדכנית בנושא זכויות חולי סכרת.

הכרה במחלה מטעם המוסד לביטוח הלאומי

כדי שהמוסד לביטוח הלאומי יכיר בתביעתו של אדם הסובל ממחלת הסכרת, יש לעבור מספר שלבים בדרך בדומה לתביעות לקבלת קבצה אחרות.

ראשית יש לבצע גיבוש מסמכים ובניית תיק רפואי שישמש את התובע במסגרת תביעתו בשלבים השונים להשגת הקצבה והסיוע. לאחר מכן, השלב המשמעותי ביותר הוא העמידה מול וועדה רפואית שתפקידה לקבוע את אחוזי הנכות של התובע בעקבות המחלה, ובהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו החולה יהיה רשאי להגיש בקשות לקצבאות שהוא זכאי לקבל מטעם הביטוח הלאומי.

הקצבה העיקרית שתובעים חולי סכרת יכולים לקבל היא קצבת נכות לחולי סכרת, אשר מבוססת על קצבת הנכות הכללית שנקבעה בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו על ידי הועדה הרפואית, כפי שהזכרנו קודם. במקרים מסוימים ניתן לקבל קצבה גם ללא תלות באחוזי הנכות שהמחלה גרמה, בעיקר לנוכח הבהרת הקושי והמורכבות שהיא משיתה על התובע.

כדי לקבל קצבת נכות מוכרח התובע לקבל הכרה מטעם פקידי המוסד לביטוח הלאומי שלצד החזקה באחוזי נכות ברף הנדרש, הוא סובל מדרגת אי כושר המצדיקה קבלת סיוע כלכלי מטעמי היעדר יכולת לעבוד כתוצאה מהלקות. כאשר על מנת להגיע לשלב השני (בחינת אי כושר השתכרות) מוכרח התובע לקבל הכרה מהוועדה הרפואית כי הוא מחזיק ב –  60% נכות לפחות או 40% אחוזי נכות המורכבים ממספר ליקויים שאחד מהם הוא בשיעור של 25% לפחות.

הגשת התביעה לביטוח הלאומי

את התביעה מגישים, בצירוף כל הטפסים הרפואיים הנדרשים והטפסים שמעידים על ההכנסות השונות, באתר הביטוח הלאומי או בסניף הקרוב.

לאחר מכן, צפוי המוסד לביטוח הלאומי לשלוח זימון להופעה מול ועדה רפואית שתקבע את גובה אחוזי הנכות בהתאם לנתונים שעולים מהטפסים הרפואיים ולהופעה של החולה מול הועדה. כאמור, בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו, לאחר מכן קביעת הועדה תועבר לבחינת פקיד יחד עם שאר הטפסים, ותערך בחינת דרגת אי כשירות לעבודה ובהתאם לכך את גובה קצבת הנכות שתיפסק לתובע.

במידה ואינכם שבעי רצון מהחלטה שהתקבלה ו/או התוצאה, ניתן לערער על החלטת הועדה ועל החלטת הפקיד בתוך 60 ימים מקבלת התשובות בדואר, ובמידת הצורך ניתן לערער גם על תוצאות הערעור במסגרת זמן דומה.

חשיבות ההיעזרות בסיוע משפטי

כדי להבטיח מימוש זכויות חולי סכרת כמימוש זכויות רפואיות קרדינלי ושזכאים לו חולי סכרת על פי חוק, וכדי להבטיח שתביעתם תיבחן בצורה האידיאלית על ידי המוסד לביטוח לאומי, מומלץ להסתייע בייעוץ משפטי כחלק מהתהליך.

קבלת הליווי המשפטי מאפשרת לתובע להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום מימוש זכויות רפואיות אשר בקיא ומכיר את האופן בו המוסד לביטוח לאומי פועל, כמו גם תסייע לתובע להבין אילו מסמכים עליו לגבש וכיצד להגישם, כידע שיאפשר לו לא רק לקבל סעד מיטבי, אלא גם לחסוך זמן ואנרגיה יקרים. כלומר, באמצעות ההיעזרות בליווי משפטי תוכלו להקל עד כמה שניתן על משוכות בירוקרטיות ולקצר את משך ההליך דרמטית.

בנוסף, הצגת עניינכם משפטית תאפשר לשקף לוועדה את המצב הרפואי של התובע לעומקו, ולתת לה את הרושם הרפואי הנכון בצירוף כלל הפרטים וההיבטים של הלקות, כתנאים שדרכם מתאפשר מימוש זכויות חולי סכרת מלא.

סכרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד