כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

קריירה חדשה תוך פחות משנה: האקדמיה שתספק לכם את כל הכלים להצלחה בשוק התעסוקה העכשווי

האקדמיה שתלמד אתכם קורסי ליבה בתחומי המדיה וההשפעה ברשת, פרסום, יזמות בשוק ההון והנדל״ן

קריירה חדשה תוך פחות משנה: האקדמיה שתספק לכם את כל הכלים להצלחה בשוק התעסוקה העכשווי
אקדמיה צילום: FREEPIK

 

Success College מכוונת להצלחה ומשנה את המודל הלימודי הקיים: במקום שנים של לימודים לתואר תיאורטי, היא מציעה לימודים מעשיים במקצועות העדכניים והמבוקשים ביותר, במודל היברידי, ממוקד ומותאם אישית. עם קורסים דיגיטליים רשמיים ומתורגמים לעברית של האוניברסיטאות המובילות בעולם, תמיכה מלאה של מרצים ואנשי עסקים מובילים ואפשרות ללמוד בכל זמן ומכל מקום, מבטיחים באקדמיה ללמד את כל מי שרוצה להצליח. תפסנו לראיון את ד״ר מאיר אורנשטיין, מייסד ומנכ"ל  המיזם החדשני שביחד איתו שותפים בכירים בארץ ומהעולם, שמסביר: ״אנחנו מביאים היום את מה שבעוד כמה שנים יהפוך לסטנדרט, עם בונוס אחד מרכזי: נקודת התחלה טובה יותר בקריירה החדשה״

אם היינו מספרים לכם שבתוך כמה חודשים תוכלו להגשים חלום זה בטח היה נשמע טוב מדי עד לא מציאותי. אבל עבור מי שחולמים על קריירה חדשה ומצליחה או שינוי מקצוע מהיר וכניסה לתחומים חדשים ומתגמלים, יש עכשיו הזדמנות אמיתית להגיע באופן חד ומדויק להשגת המטרה שלהם, ולעשות את זה תוך פחות משנה. סאקסס קולג' , אקדמיה דיגיטלית חדשה ללימודים מעשיים של העולם החדש, מבטיחה לספק לסטודנטים שלה את כל הכלים להצלחה מהירה בשוק העבודה העכשווי, בלי בזבוזי זמן ובמסלול שנח ומתאים אישית לכל סטודנט בדרך להצלחה.

גוגל ומילון אוקספורד מגדירים הצלחה כ״השגת תוצאה טובה מאוד, אושר, מזל טוב״. לגבי התוצאות והאושר אפשר להסכים, אבל אם תשאלו את ד״ר מאיר אורנשטיין, הוא יעדיף להשאיר את המזל בצד. ״הצלחה תלויה בהתאמה של ידע לסביבת העבודה או המחייה שלנו. צריך לעבוד בשביל זה. עולם התעסוקה משתנה בלי הפסקה בשנים האחרונות, וכדי להצליח ולהדביק את הקצב שלו, חייבים ללמוד להתגמש ולהסתגל לצרכים שדורשים היום המקצועות החדשים והרלוונטיים״.

מה זה אומר בעצם?

״שרק מי שידעו להתאים את היכולות שלהם לדרישות השוק ולהצטייד בכלים מעשיים ובידע פרקטי שיתן להם יתרון משמעותי על אחרים, יתקדמו וישיגו את המטרות שלהם בהצלחה בתוך התחרות הגדולה שקיימת היום״.

ד״ר אורנשטיין יודע דבר או שניים על הצלחה ועל ידע. במשך יותר מעשרים שנה הוא כיהן כמנכ״ל עמותת מפעלות חינוך וחברה, שעסקה בהקניית ידע באמצעות ספורט ונחשבה לאחת העמותות הגדולות בארץ, עם כחצי מיליון חניכים פעילים. את מודל ההצלחה שלה יישמו בלמעלה שישים  מדינות ברחבי העולם, והוא הצליח להשפיע על מיליוני בני נוער ובוגרים. בנוסף שימש אורנשטיין כיו״ר מחלקת הנוער של הפועל ת״א בכדורגל והוביל אותה להצלחות בתחום המקצועי והארגוני. בשנים האחרונות הוא חבר לעולם העסקי והקים מספר פרוייקטים טכנולוגיים בתחום החינוך וההייטק שזכו להצלחה.

להצליח ללמוד וגם לעבוד

את הדרך להצלחה הזאת הוא מתכוון ללמד אתכם עכשיו, בזכות היוזמה החדשה שלו ושל אנשי אקדמיה ואנשי עסקים מובילים מהארץ ומחו״ל. שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל שכולל את האוניברסיטאות המובילות בעולם וביניהן הארוורד, MIT, ברקלי, קולומביה, מישיגן ועוד, שיביאו עד אליכם את תוכן הלימודים האיכותי והעדכני שלהן, בתרגום לעברית ובתמיכה פדגוגית מלאה. לצידן, תציג האקדמיה מסלול לימודים בהתאמה אישית שיורכב מעשרות קורסי חובה ומאות  קורסי העשרה, בדגש על הצד הפרקטי שלהם. אלה יספקו כלים מעשיים והכרחיים לכניסה מוצלחת לשוק העבודה הנוכחי, או למעבר ושינוי קריירה בזמן מהיר יחסית.

בוא נתחיל מההתחלה: מה זה בעצם Success College?

״הרעיון והחזון הוא לתת מענה ראוי ומותאם לאנשים שרוצים להצליח בחיים, אבל מכל מיני סיבות לא מוצאים את עצמם בתוך המסגרות האקדמיות הקיימות היום. אנשים שרוצים להתחיל קריירה חדשה או לשנות פוזיציה קיימת אבל לא רוצים לבזבז שלוש או ארבע שנים על תואר תיאורטי, שאולי יעזור להם בהמשך ואולי לא״.

אוקי. מה שונה אצלכם?

״המודל שלנו נבנה בשיתוף עם ועדה פדגוגית של מומחים מהארץ ומהעולם, ומציע אקדמיה מעשית עם מגוון רחב של תחומי עיסוק ומקצועות רלוונטיים בשוק העבודה העכשווי. זה מודל היברידי מתקדם שמותאם לקצב של העולם החדש״.

מודל היברידי?

״במסגרת לימודים היברידיים של למידה מרחוק, אפשר ללמוד בכל זמן ומכל מקום, לשלוט בקצב הלימודים ולא פחות חשוב – להתאים אותו לאורח החיים היומיומי. אפשר להמשיך לעבוד במשרה מלאה, לקיים חיי חברה ומשפחה ועדיין ללמוד בשעות הפנויות ולסיים את המסלול תוך פחות משנה. זה משהו שמשנה חיים לאנשים ומוביל אותם להצלחה ממשית ומהירה״.

כשאורנשטיין מדבר על לימודים פרקטיים להצלחה, הוא כולל את כל הפרמטרים שלה. ״בסוף כל עובד, שכיר או עצמאי, צריך לשלוט היום בהרבה תחומי ידע מעשיים, כמעט בכל עבודה שייבחר. הוא צריך לדעת לנהל משא ומתן, להבין קצת בשיווק, בהתנהלות מול לקוחות. אם הוא ירצה בעתיד לפתוח עסק או להקים סטארטאפ משלו אז לגעת גם בנושאים כמו הכנת תכנית עסקית, גיוס כסף ועוד ועוד. המטרה שלנו היא שפרט למקצוע הליבה וההתמחות המרכזית, הסטודנטים יקבלו עוד עשרות קורסים שיעזרו להם בכל המסביב, שלפעמים הוא לא פחות חשוב מהידע והמקצועיות בתחום העיסוק״.

איך מתנהלים הלימודים בפועל?

״נעשה סדר: הבחירה העיקרית במסלול הלימודים היא בתחום ליבה מרכזי, מתוך עשרה  מקצועות ליבה שאנחנו מציעים בתחומי ההייטק, יזמות נדל״ן, קריפטו, שוק ההון, הנחיית קבוצות ו nlp, יזמות דיגיטלית, בריאת  ועוד. בנוסף לזה ישנם עוד כעשרים קורסי חובה כמו ניהול משא ומתן, מדריך לפתיחת עסק, קורס אנגלית עסקית, התמחות בדיני עבודה, דיני חוזים , תקשורת עסקית, גיוס כסף, ניהול פרויקטים  ועוד״.

אם יש קורסי חובה זה אומר שיש גם קורסי בחירה?

״בהחלט. על כל אלה נוספים גם קורסי בחירה מתוך עשרות קורסי רשות להעשרה: אמנות הפרזנטציה, מבוא לשיווק דיגיטלי, אסרטיביות, פוטושופ למתחילים, ניהול זמן נכון, דיבור בפני קהל, יזמות  ועוד המון״.

מעניין בהחלט. משהו נוסף שאין במקומות אחרים?

״כן. שנייה לפני שיוצאים לשוק האמיתי, הוספנו גם קורסים שיכינו את הסטודנטים לכניסה חלקה לעבודה כמו הכנה נכונה לראיון עבודה, כתיבת קורות חיים, קורס לינקדאין מקצועי, איתור משרות ועוד בונוסים. חלק מהקורסים האלה הם קורסים מקוריים של האוניברסיטאות המובילות בעולם, שלראשונה בישראל משתפות פעולה ומנגישות את עצמן לסטודנט הישראלי״.

אז כבר לא צריך דרכון או אנגלית מושלמת כדי ללמוד בחו״ל.

״בדיוק. שלא לדבר על העלות לקורס באוניברסיטאות כמו הארוורד, MIT ואחרות, שעלולה להגיע לאלפי ועשרות אלפי דולרים. אנחנו מנגישים את כל העניין גם ברמת המחיר וגם ברמת הנוחות ללמוד בכל זמן ומכל מקום שמסתדר. מהבית או אפילו מהמשרד למי שרוצה ויכול. הקורסים מחו״ל גם יעניקו הכרה בנקודות זכות למי שירצה להמשיך וללמוד פיזית באותה אוניברסיטה, וזה יתרון אדיר ששווה לא מעט״.

יתרון שפועל גם מול המתחרים שלכם?

״בסופו של דבר אנחנו רוצים להציע משהו אחר מהקיים והמוכר. אנחנו מלמדים ומספקים כלים מעשיים לקריירה ובכלל להצלחה. סטודנטית או סטודנט שסיימו את המסלול יוצאים לנקודת התחלה טובה הרבה יותר מסתם תואר גנרי או קורס רזה בתחום מוגבל, ונמצאים ביתרון על פני המתחרים שלהם בכל ראיון עבודה. המטרה היא להצליח מחר בבוקר במציאת עבודה בצורה מיידית״.

טסלה במקום טנק

נראה ששנתיים של מגיפה עולמית משתקת השפיעו לעומק על אורח החיים שלנו ועל הדרך שבה אנחנו עובדים. עכשיו מתברר שהן עשו את שלהן גם בעולם האקדמי. לימודים ועבודה מרחוק הם כבר סטנדרט מחייב, כשהעולם הישן והמקובע הולך ומאבד רלוונטיות לטובת אג׳יליות ופרקטיקה. את מסלולי התואר המסורתיים והכבדים מחליפים היום קורסים ושיטות לימוד מהירות, מותאמות ומדויקות, שמתחשבות בחיי היומיום העמוסים ממילא של הסטודנטים. אלה יכולים להיות צעירים שעושים צעדים התחלתיים בקריירה ראשונה, או אנשי משפחה עסוקים שחולמים על שינוי מהיר ויציאה לקריירה חדשה. המודל האקדמי החדש מקדש את הלו״ז ומתאים את עצמו לסטודנטים ולא להיפך, כפי שהיה נהוג עד היום.

מאיפה בכלל הגיע הרעיון?

״בתור מי שלמד הרבה שנים במוסדות המסורתיים ומחזיק בתואר שלישי במנהל עסקים, הבנתי שזמן הלימודים והצורה שבה לומדים הם פקטורים קריטיים להצלחה. מסקרים וניתוח מידע - כולל של זמן הקורונה וההשפעות העצומות שהיו לה על שווקי התעסוקה והאקדמיה – הגענו למסקנה שהעולם הלימודי התקדם בגדול לקראת לימודים פרקטיים, אבל לאוניברסיטאות בארץ ובעולם קשה מאוד לעשות את הצעדים הדרושים, כי הן סוחבות מסורות כבדות ופחות גמישות. הבנו שאין מקום לבזבוזי זמן או חומר תיאורטי שלא תורם מעשית לקריירה ולא משיג את המטרה של הסטודנטים להצליח״.

יש כאלה שיגידו שתאוריה וידע כללי זה אחלה.

״מצוין. אבל זה לא העניין כשמדובר בשינוי קריירה או כניסה מהירה לשוק התעסוקה. אנשים רוצים ללמוד באופן מעשי ומדויק, להתאים את היכולות והצרכים למטרות שלהם ולצאת החוצה כמה שיותר מהר והכי מוכנים שאפשר. הם לא רוצים לנהוג בטנק, הם רוצים להיות טסלה. הבדיקות שלנו העלו שזה הדבר הבא. זאת הדרך שבה כולם ילמדו בעוד כמה שנים. אנחנו מביאים את זה כבר היום״.

כשאתה מתאר את זה זה נשמע שכולם יכולים ללמוד להצליח. זה באמת מתאים לכל אחד?

אנחנו פונים לכל סוגי האוכלוסייה ומאמינים באמת שכל אחד יכול ללמוד להצליח. בנינו פה מסלולי לימוד מותאמים אישית, במגוון תחומים שבהם כל אחד יוכל למצוא את עצמו. זאת גם הסיבה שאין לנו מבחני כניסה מרתיעים או דרישות לציוני בגרות ופסיכומטרי אסטרונומיים״.

מה באמת לגבי תנאי קבלה?

״יש לנו סוג של מכינה קצרה באנגלית ועברית למי שאלה לא שפת האם שלהם, וראיון היכרות שנועד להכיר ולוודא שהנרשמים יבינו ויתאימו לתוכן הלימוד האיכותי שמגיע מהארץ ומחו״ל. אבל מלבד זה כל מה שאנחנו דורשים הוא נכונות להשקיע ורצון אמיתי להצליח״.

לא רק הייטק

בימים שבהם חממת ההייטק הישראלית מגיעה לנקודת רתיחה, נדמה שכולם רוצים לקחת חלק בהצלחה. בשנה החולפת גייסו החברות השונות הון של קרוב ל-26 מיליארד דולר, פי שלושה מהסכום שגויס בשנתיים שלפני, ועם הגיוסים והגדילה עולים גם הביקושים לכח אדם איכותי ומקצועי. בכבישי ישראל מתנוססים שלטי ענק בקמפיינים של אינספור חברות, שרק מתחרות על ליבם ומוחם של המועמדים השונים ומציעות תנאים מעולים, בונוסים ופינוקים.

נדמה שכולם מכוונים היום להייטק. גם אתם?
״זה נכון שבמהות שלה Success College מדברת דיגיטל וטכנולוגיה והרבה מהסטודנטים שלנו כנראה יגעו בעולמות האלה, כולל הייטק. אבל בראייה הכוללת שלנו האקדמיה היא ממש לא רק הייטק אלא הרבה מעבר לזה״.

מה לדוגמה?

יש לנו קורסי ליבה בתחומי המדיה וההשפעה ברשת, פרסום, יזמות בשוק ההון והנדל״ן ( כולל הכנה לבחינות של מתווך ויועץ משכנתאות ) , ידע פיננסי, הנחיית קבוצות ו NLP , יועץ בריאות, יועץ ודובר פרלמנטרי, קורס דירקטורים   ועוד המון מקומות שאפשר למצוא בהם קריירה, לאנשים שלא מגיעים מהייטק או מחפשים רק את זה. נרשמים אלינו יוצאי צבא קרביים, בלי נגיעה לטכנולוגיה או ל-8200, אבל עם המון מוטיבציה להצליח, וגם לא מעט אנשים בשנות השלושים לחייהם שכבר מתחזקים קריירה ורוצים לשנות ולהחליף פוזיציה, לאו דווקא בהייטק״.

אתה חושב שיש ביקוש גם למקומות פחות טכנולוגיים היום?

״אני אגלה לכם משהו: לגמרי אפשר להרוויח משכורות יפות ולעבוד בתנאים מעולים גם בעוד תחומים. אז אנחנו לחלוטין מכוונים להצלחה בשוק התעסוקה הרחב ולא מסתכלים רק על נישה כזו או אחרת״.

זה נראה שחשבו שם על הכל ב-Success College. כחלק ממערך מלא של לימודים דיגיטליים מרחוק, כל סטודנט יוכל להיעזר באיזור אישי באתר האקדמיה, בו אפשר יהיה למצוא את כל הקורסים הרשומים, מערכי שיעור, ציונים, שאלות ותשובות נפוצות, תמיכה טכנית ומקצועית, רשת חברתית של סטודנטים נוספים להתייעצות ודיון וגם מחלקת השמה שתעזור בשאלות קריירה עתידית. לצד זה מבטיחים באקדמיה מחלקת תמיכה מקצועית עם צוות אנושי ומענה של חמישה ימים בשבוע ( כולל שעות מאוחרות בלילה ) כמעט מסביב לשעון, בשפות עברית, אנגלית וערבית.

מה עם תעודת סיום רשמית?

"יש לנו לא אחת אלא שתיים כאלה. הראשונה היא תעודה רשמית של סאקסס קולג' שמוכרת ומאושרת על ידי הגופים המוסמכים בישראל: משרד החינוך, משרד הביטחון ותו תקן iso9001, שמקנה תקן איכות בינלאומי. בנוסף לזה יקבל כל סטודנט תעודה רשמית של האוניברסיטה מחו״ל אליה הוא משויך, מה שיעניק לו יתרון משמעותי בהמשך״.

ובנוסף כל סטודנט ייבחן בבחינות חיצוניות בתחום שהוא לומד ( הייטק, בחינות הסמכה של גוגל וכו') ויקבל תעודות רשמיות בתחומים אלו.

לסיכום, הסטודנט ב-Success College יוצא עם מגוון תעודות שיעזרו לו במציאת עבודה בצורה מיידית.

יתרון בתעודה מאוניברסיטה מחו״ל?

״רק תחשבו מה מעסיקים פוטנציאליים יעדיפו – מישהו עם תעודה רשמית מהארוורד, ברקלי או MIT, או מישהו בלי. אני יודע מה אני הייתי מעדיף בתור מעסיק, ואני בטוח שגם הקולגות והחברים שלי באותו הכיוון״.

 

אוקי. מה אם מישהו מתלבט עדיין ולא בטוח מה ללמוד או במה לעבוד?

״הרעיון של Success College הוא ללוות את הסטודנטים לכל אורך הדרך. לפני הלימודים וגם אחריהם. למתלבטים אנחנו מציעים אבחון תעסוקתי מקצועי ללא תוספת תשלום, שיכוון טוב יותר את מסלול הלימוד המומלץ בדרך למקצוע המתאים. אלגוריתם חכם שפיתחנו וצוות אבחון מקצועי יעזרו לפזר את הערפל בעניין הזה״.

נשמע טוב. ואחרי שמסיימים, יש אפשרות לעזרה במציאת עבודה?

״בחרתם, השקעתם וסיימתם ללמוד בהצלחה? אתם כבר במקום טוב. כאן נכנסת לפעולה מחלקת ההשמה הייעודית שלנו, עם רשיון השמה רשמי של משרד העבודה והרווחה. יחד עם קשרים שלנו לפוזיציות הבכירות בשוק העבודה הטכנולוגי, מאות חברות הייטק, נדל״ן ופיננסים, אנחנו מבטיחים לעשות את כל מה שאפשר כדי שבסוף הדרך תתחילו אחת חדשה״.

אז יודעים מה? אולי חלומות באמת מתגשמים. עם צוות פרופסורים מוביל מהארץ ומחו״ל ואנשי מקצוע מומחים בתחומם, זאת נראית כמו הזדמנות אמיתית ללמוד להצליח מהטובים ביותר. ההרשמה ל-Success College כבר בעיצומה. נראה שהקריירה החדשה שלכם כבר מחכה מעבר לפינה.

אקדמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד