י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ירידה משמעותית במחיר לליטר

בעקבות הלחץ הציבורי: ליברמן הודיע על הפחתה במס על הדלק

בעקבות הזינוק במחירי הבנזין והלחץ הציבורי הכבד שנלווה לכך, מודיע היום שר האוצר ליברמן על הורדת המסים לליטר דלק בחצי שקל: "נמשיך להתנהל באחריות, לעודד תחרות, ולהוביל מהלכים שיובילו להפחתת יוקר המחיה בישראל", אומר ליברמן. המדינה תפסיד מאות מיליונים מהמהלך

בעקבות הלחץ הציבורי: ליברמן הודיע על הפחתה במס על הדלק
שר האוצר, אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע הלחץ הציבורי בעקבות שיא במחירי הדלק בישראל, שר האוצר, אביגדור ליברמן, הודיע היום (שלישי) על הפחתה במס הבלו על הדלק והסולר. המהלך יביא להוזלה של כחצי שקל לליטר דלק.

אובדן הכנסות המדינה מההפחתה על מס הבלו הינו כ-800 מיליון שקל למשך שלושה חודשים.

בלשכת שר האוצר טוענים כי ההחלטה התאפשרה בעקבות הגידול בהכנסות המדינה ברבעון האחרון ובזכות נתוני הצמיחה הגבוהים של הכלכלה הישראלית, ולדבריהם, הפחתת מס הבלו על הדלק והסולר תוביל להפחתת התשומות לתעשייה ובכך להורדת יוקר המחיה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "נמשיך להתנהל באחריות, לעודד תחרות, ולהוביל מהלכים שיובילו להפחתת יוקר המחיה בישראל".

לפני למעלה משבוע תפסה תאוצה מחאה עממית נגד יוקר המחייה כשבראש ובראשונה מחירי הדלק שעולים ועולים. לאחר שאלפים הצטרפו לקבוצות המחאה השונות, אתמול (ראשון) הגיעה הסנונית הראשונה במאבק העממי שהחל בציוץ קטן ברשת החברתית טוויטר. בשעה 16:00 אחר הצהריים נעצרו בכבישי ישראל מאות אזרחים דוממו את מנוע הרכב ושיתפו ברשתות החברתיות.

במחאה השתתפו אנשי ציבור, חברי כנסת וידוענים שגם להם נמאס מאוזלת היד של הממשלה שלא עושה דבר ממחירי הדלק שצפויים להתייקר שוב בימים הקרובים ואף לחצות אולי את רף שמונה השקלים לליטר בנזין.

חה"כ איתמר בן גביר כתב: ‏"גם אני מצטרף למחאה המבורכת של הנהגים נגד עליית מחירי הדלק המתייקרים, הגיע הזמן לזעוק לצעוק ולהגיד בקול ברור, מספיק עם עליית מחירי הדלק".

‏חה"כ בצלאל סמוטריץ אמר: "גם אני תומך ומחזק את מובילי המחאה המבורכת הזאת, מחירי הדלק עולים ועולים על חשבון האזרח הפשוט שגם ככה מתמודד כלכלית, הגיע הזמן שהממשלה תתעשת ותעצור את העלייה הזו".

שרת התחבורה לשעבר, חה"כ מירי רגב מ'הליכוד' הגדילה לעשות ועצרה את מכוניתה בשעה 16:00 כאות הזדהות עם זעקת הציבור על עליית מחירי הדלק.

 

מס בלו דלק ליברמן שר האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד