י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מרקל וסרקוזי אשמים"

זלנסקי: "רוצה שכל אם של חייל רוסי תראה את גופות ההרוגים"

הנשיא זלנסקי גינה את החיילים של פוטין, והאשים את זוועת הטבח בבוצ'ה בשל חולשתם של הקנצלרית לשעבר אנגלה מרקל, ונשיא צרפת לשעבר ניקולאי סרקוזי מול רוסיה. לדבריו, "הפחד האבסורדי שלהם מרוסיה מנע מאוקראינה הצטרפות לנאט"ו"

זלנסקי: "רוצה שכל אם של חייל רוסי תראה את גופות ההרוגים"
קבר אחים בעיר בוצ'ה צילום: הדס גרינברג, כאן 11

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא רוצה שאימהות רוסיות יראו את גופות האזרחים שנטבחו באוקראינה בידי בניהם. בנאום שפורסם בערוץ הטלגרם הרשמי שלו, זלנסקי היה נסער כשדיבר על קברי האחים שהתגלו בפאתי קייב וגינה את מבצעי הטבח.

זה קרה כאשר מאות גופות נמצאו במהלך סוף השבוע האחרון במספר עיירות צפונית לבירה, שבהן חיילים רוסים ניהלו מלחמה נגד הכוחות המזוינים ויחידות ההגנה של אוקראינה לפני שנסוגו בשבוע שעבר. "אני רוצה שכל אמא של כל חייל רוסי תראה את גופות ההרוגים בבוצ'ה, אירפין והוסטומל. מדוע עונו אזרחים חפים מפשע בעיירה שלווה למוות?" שאל הנשיא.

"איך יכלו לרצוח נשים לעיני ילדיהן? איך אפשר לחנוק אותן אחרי שקרעו את העגילים שלהן מה עשו לכם אנשי העיר האוקראינית בוצ'ה?". זלנסקי המשיך ופנה באופן אישי לאימהות רוסיות ואמר להן שלילדיהן "אין לב, אין נשמה, והם הרגו בכוונה תחילה, בהנאה". הוא הפנה את זעמו כלפי קנצלרית גרמניה לשעבר אנגלה מרקל ונשיא צרפת לשעבר ניקולס סרקוזי.

שניהם ייצגו את הנציגות האירופית של נאט"ו בפגישה בבוקרשט לפני 14 שנים ב-3 באפריל 2008, שבה הוכרז כי אוקראינה יכולה להיות חברה בגוש הביטחון. אבל בשנים שלאחר מכן, לאוקראינה מעולם לא הוצעה חברות ועדיין נותרה במה שמכונה 'האזור האפור' בין אירופה לרוסיה - דבר שלטענת זלנסקי נבע מה"פחד האבסורדי של מרקל וסרקוזי מרוסיה" והוביל למותם של אלפי אזרחים אוקראינים.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי מטעם אנגלה מרקל נמסר כי קנצלרית גרמניה לשעבר עומדת מאחורי ההחלטות שהתקבלו ב-2008 שלא להעלות את אוקראינה ישירות למסלול להצטרף לנאט"ו, אך התעקשה שכל המאמצים לעזור לאוקראינה להגן על עצמה מפני תוקפנות רוסית קיבלה את תמיכתה המלאה.

זלנסקי אמר על מנהיגי אירופה: "הם חשבו שבסירובם לצרף את אוקראינה הם יוכלו לפייס את רוסיה. כעת אנו נלחמים על חיינו במלחמה הנוראה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה. אני מזמין את גברת מרקל ומר סרקוזי לבקר בבוצ'ה ולראות למה הובילה מדיניות הוויתורים שלהם לרוסיה ב-14 השנים האחרונות", הוא אמר. אני רוצה שיבינו אותי נכון, אנחנו לא מאשימים את המערב, אנחנו מאשימים רק את הצבא הרוסי שעשה את זה נגד העם שלנו, אבל יש לנו את הזכות לדבר על חוסר החלטיות. לא היינו צריכים לבקש עזרה, נשק כדי להגן על עצמנו מפני הרוע שהגיע לארצנו. אלה היו צריכים להינתן לנו בכל מקרה, ללא בקשה".

קבר אחים בוצ'ה קייב ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד