כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר תאונה קשה

התעורר במפתיע מתרדמת של 19 שנים ומת בגיל 58

הלך לעולמו בגיל 58 גבר מארקנסו שהיה בתרדמת במשך 19 שנים בעקבות תאונת דרכים קטלנית ב-1984, שהותירה אותו משותק. הוא התעורר 19 שנים מאוחר יותר, ואף התחיל לדבר ב-2003

התעורר במפתיע מתרדמת של 19 שנים ומת בגיל 58
פלאש 90

אדם בארקנסו ארה"ב, שהתעורר בנס לאחר שהיה בתרדמת במשך 19 שנים בעקבות תאונת דרכים קטלנית בשנת 1984 שהותירה אותו משותק, הלך לעולמו בגיל 58. טרי וויין וואליס, שזכה לכינוי כ"האיש שישן 19 שנים", הלך לעולמו ביום שלישי מוקף בחברים ובני משפחה בבית החולים שבוע בלבד לפני יום הולדתו ה-58. כך דווח ה'דיילי מייל'.

סיבת המוות לא פורסמה. וואליס, היה מעורב בתאונת דרכים מחרידה שישה שבועות לאחר לידת בתו ביולי 1984, הוא נהג בטנדר שלו והחליק מגשר וצלל לתוך נחל, והרג נוסע אחד. מאוחר יותר הוא נמצא ללא הכרה, המשאית שלו, שהתהפכה באפיק יבש של הנהר, נתקעה בתוך גדר מעקה לאחר שצללה שמונה מטרים. התאונה הותירה את וואליס בתרדמת. בתוך שנה מהתאונה, מצב התרדמת של וואליס התייצב.

בניגוד לכל הציפיות הרפואיות, וואליס התעורר 19 שנים אחר כך, בשנת 2003. וביקש מאמו את המשקה האהוב עליו. מה שהתחיל כמילים פשוטות כמו 'חלב' ו'אמא' התפתח למשפטים מלאים, עד שבסופו של דבר וואליס החזיר לעצמו את יכולתו לדבר לחלוטין לאחר שהמוח שלו חזר לעצמו מהתאונה הקטלנית. הוא אף החזיר לעצמו את היכולת להזיז חלקים מסוימים בגופו, למרות שנותר נכה לצמיתות כתוצאה מהפציעות מהתאונה. משפחתו של וואליס תיארה את ההתעוררות שלו כ"נס" באותה תקופה, והחלמו של וואליס עוררה רגשות.

הוא הפך למושא לסיקור תקשורתי משמעותי וכונה 'האיש שישן 19 שנה' על ידי עיתונים ומאמרים רפואיים. לאחר סריקת מוחו במרכז הרפואי וייל קורנל בניו יורק, פותחה ההשערה ש'המוח שלו חיבר מחדש נוירונים שנותרו שלמים ויצרו קשרים חדשים כדי לעקוף אזורים פגועים'. וואליס הותיר אחריו את אשתו סנדי, בתו אמבר, אימו המסורה, אנג'ילי, נפטרה ב-2018.

ארה"ב תאונת דרכים תרדמת מונשם ומורדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד