כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"להקפיד על הדרכה"

2 חרדים תבעו מעסיקים לאחר שנפגעו באפיית מצות ובהגעלת כלים

צעיר מבני ברק הגיש תביעה על מקרה בו נפצע באצבע באופן בלתי הפיך כתוצאה מחוסר ידע והדרכה באפיית מצות. במקביל, שילמה חברת ביטוח לצעיר אחר שנכווה בהגעלת כלים. "להקפיד על הדרכה מקצועית"

2 חרדים תבעו מעסיקים לאחר שנפגעו באפיית מצות ובהגעלת כלים
הגעלת כלים בצל קורונה צילום: David Cohen/Flash90

א. צעיר חרדי בן 19 מבני ברק שנקרא לעבוד במאפיית מצות נודעת בעיר מגוריו. כבר כשהגיע למאפיה, שאל א. האם נדרשת הכשרה מקצועית. המעסיק השיב לו שאין בכך כל צורך והפנה אותו להתחיל לרדד את הבצק (פינר) ולבצע פעולות ניקיון. במהלך הרידוד, מחמת חוסר מיומנות, העדר הנחיה וחוסר יציבות של המערוך המחובר למשטח, נפל המערוך על אצבעו וריסק אותה. במשך השנתיים שחלפו מאז, עבר א. טיפולים רפואיים משמעותיים, כולל פיזיותרפיה מורכבת.

לאחרונה הבין כי הנזק לאצבעו הוא בלתי הפיך, והוא שכר את שירותיו של עו"ד בנימין ארביב, מתמחה בתחום נזקי הגוף. עו"ד ארביב הגיש בימים האחרונים תביעת פיצויים לבית משפט השלום בתל אביב, המוסמך לפסוק בכל מקרה של תביעה עד לסכום של 2.5 מיליון שקל. כאשר לפי הערכה מוקדמת, מדובר בתביעה שעשויה להסתיים במאות אלפי שקלים פיצויים לצעיר הפצוע.

המקרה של צעיר חרדי נוסף דומה אבל שונה: ש. אף הוא צעיר בן 18 מבני ברק, שנקרא באותו בין הזמנים לעבודה של הגעלת כלים, ללא שום הדרכה וללא נעליים מתאימות. תוך כדי טיפול במים, ניתזו מים רותחים על גופו וגרמו לו לכוויות. יצוין כי בניגוד למקרה הראשון, כאן היה הנזק הפיך והכוויות הבריאו עם הזמן והכל חלף כלא היה. עם זאת, בשל רשלנות המעסיק, שלא סיפק לעובד את ההדרכה, ביגוד מתאים ונעליים למניעת החלקה, הוגשה תביעה באמצעות עו"ד ארביב לחברת הביטוח, שם נטען כי לאור רשלנות המעסיק, נבצר מהצעיר הידע הנדרש להגן על עצמו ועל גופו. חברת הביטוח יחד עם חברת כוח האדם שגייסה את העובד, שילמו סכום כולל של 35 אלף שקל.

עו"ד ארביב מזהיר לקראת ימי הפסח הקרבים: "התורה מזהירה אותנו 'ונשמרתם', וזה דורש קודם כל ולפני הכל הדרכה מסודרת ושמירה על כל אמצעי הזהירות. בואו נחדול מלהישען על שיטת ה'סמוך' ויהיה בסדר, העלות של נזק, אם חלילה ייגרם, עשויה להיות אלפי מונים על השכר הגלום בעבודה, הן לעובד והן למעביד. "אני מציע לכל מי שניגש לעבודה עם רף סיכון מסוים, לוודא קודם לכן שהוא שולט בכללי הזהירות ומכיר את האופן המקצועי ביותר לבצע את העבודה". עו"ד ארביב גם מזכיר כי חלקו של המעסיק באחריות לא פחות, מכיוון שאם הוא לא ביצע הדרכה נכונה ולא צייד את העובד באביזרים הנדרשים הוא עלול לחשוף את עצמו לתביעה וחבל.

הגעלת כלים ערב פסח אפיית מצות תביעה פציעה ביד פציעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד