ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

שאל "מותר לירות בנשות הכותל?" - ונעצר

בן 17 וחצי הלומד בישיבה בירושלים שאל באתר 'כיפה' את הרב: "האם מותר לירות ב'נשות הכותל'?" • הנער נעצר במהלך טיול שנתי בבית שמש: וטען:לא התכוונתי • חקירתו נמשכת

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

חוקרי ובלשי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים עצרו לחקירה נער יהודי, כבן 17 וחצי, תושב ישוב ביהודה ושומרון, הלומד בישיבה בירושלים - זאת לאחר ששאל באתר 'כיפה' את הרב: "האם מותר לירות ב'נשות הכותל' שיגיעו ביום ראשון לרחבת הכותל כשהן עטופות בטלית ובלבוש לא צנוע?"

הנער נעצר בבית שמש, בעת שהשתתף בטיול שנתי עם תלמידי ישיבתו.

הוא טען בחקירתו כי לא התכוון לפגוע ב'נשות הכותל'. חקירתו נמשכת ברגעים אלו במשטרת ירושלים.

בגרסה הראשונה של תשובת הרב, השיב הרב אפרתי שאין לנהוג כך, כיוון שאין כיום סנהדרין בישראל שרק הוא מורשה להורות על הריגתו של אדם והדרך הראויה למאבק היא באמצעות התחזקות בתורה.

תשובת הרב עוררה סערה והיא עברה עריכה. בגרסה המתוקנת הוא השיב: "כך אינה דרכה של תורה, אלא בשיחה ובמחלוקת נוקבת ללא אלימות בצידה. שאלות מעין אלו נועדו מסתמא להצית אש בקרב המחנה שלנו, ולא מגיעות ממקום של לב טהור ובקשת השם, ואני תמה מי עומד מאחוריהן ומבקש לעורר מחלוקת על זהותה היהודית של המדינה היקרה שלנו".

עורך השאלות והתשובות והרב אפרתי הגישו במקביל תלונה במשטרה נגד הגולש.

בתגובה כתב הגולש שהוא לא התכוון להרוג, ולו היה הרב עונה שעליו להרוג אותן, היה מסתפק בהתרחקות מהכותל בעת שהנשים מתפללות שם.
כיפה נשות הכותל איום משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד