י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רוחץ בדם מקרני צבי

חולה סופני? רופא אונקולוגיה ביקר את פוטין 35 פעמים

לפי התחקיר שביצע עיתונאי רוסי שבדק חוזים ממשלתיים לאירוח רופאים בסמוך למעונו של נשיא רוסיה בסוצ'י, סביר להניח כי הוא לוקה בסרטן בלוטת-התריס ועובר בשנים האחרונות טיפולים אינטנסיביים. בקרמלין מכחישים בזעם: "המצאות ושקרים"

חולה סופני? רופא אונקולוגיה ביקר את פוטין 35 פעמים
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

האם אחד המנהיגים החזקים בעולם הצליח להסתיר מחלה סופנית מאזרחי ארצו ומהקהילייה הבינלאומית? תחקיר שהתפרסם בימים האחרונים על ידי כלי תקשורת רוסי בשם 'פרואקט', טוען כי בשנים האחרונות ביקר רופא סרטן את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לא פחות מ-35 פעמים.

בשבועות האחרונים, על רקע המלחמה המשתוללת באוקראינה, זינק המנהיג הרוסי למרכז תשומת הלב הבינלאומית. כמי שעומד בראשה של המעצמה השניה בעולם בכוחה הצבאי, התעניינו גם קודם לכן רבים בדמותו המסתורית משהו של פוטין בן ה-69. אולם נראה כי העניין הגובר בו, לצד האינטרסים של גורמים שונים, הצליחו להציף גם פיסות מידע שאותם ניסה הנשיא הוותיק להסתיר.

בקרמלין טוענים באופן עקבי כי מצבו הבריאותי של פוטין "מצוין", אולם מניתוחים שערכו מאז פרוץ המלחמה מומחים מערביים של הופעותיו הציבוריות והיבטים נוספים, עלה כי ייתכן שהוא סובל מקושי בריאותי משמעותי כלשהו, הניכר בין היתר בפניו הנפוחות, אולי כתוצאה מטיפולים באמצעות סטרואידים.

מאות ימים במחיצתו

הדיווח החדש, שטרם קיבל אימות מצד גורמים נוספים, התחקה אחר רופאים וגורמים אחרים שהיו מעורבים לכאורה בטיפולים שקיבל הנשיא הרוסי בשנים האחרונות. לפי תחקיר 'פרואקט', ביקרו את פוטין מספר רופאים המתמחים בבעיות בריאותיות ספציפיות, עשרות פעמים בתוך שנים ספורות בלבד.

יבגני סליבנוב, רופא אונקולוגיה רוסי נחשב, המתמחה בסרטן בלוטת-התריס, טס בלא פחות מ-35 הזדמנויות שונות בשנים האחרונות לבקר את פוטין במעונו בסוצ'י. במהלך התקופה המדוברת, צבר סליבנוב לא פחות מ-166 ימים במחיצתו של המנהיג הרוסי, השולט בארצו ברציפות מאז 1999.

שני רופאי אף-אוזן-גרון, איגור אסקוב ואלכסיי שגלוב, ביקרו באותה תקופה את פוטין בסוצ'י לעתים תכופות אף יותר. כך, טס שגלוב 59 פעמים למעונו של פוטין בסוצ'י ושהה לצדו 282 יום, במצטבר, בין 2016 ל-2020. ב'פרואקט' מציינים כי מחלות בלוטת-התריס, ובהן סרטן, מאובחנות לעתים קרובות על ידי רופאי אף-אוזן-גרון.

על מנת להתחקות אחר המידע, אותו ניסו בקרמלין להסתיר מן הציבור הרחב, עקבו עורכי התחקיר אחר חוזי התקשרויות ממשלתיים המתפרסמים דרך קבע על ידי המשרד האחראי לכך בממשלה הרוסית, אשר כללו בין היתר חוזים שנחתמו מול בתי מלון בסוצ'י, לאירוחם של הרופאים המדוברים בתקופות החופפות לאלו שבהן שהה בעיר המנהיג הוותיק, אך נעלם באופן מסתורי מעיני הציבור.

ניתוחים ורופאי אליל

עוד מציינים ב'פרואקט', כי המספר הממוצע של הרופאים בפמליה הקבועה הנלווית לפוטין בכל מקום, זינק מחמשה בלבד בשנים 2016-2017, לתשעה ב-2019. בין היתר, נלווים לנשיא רוסיה דרך קבע רופאים-מרדימים, מנתח מוח, מומחה למחלות זיהומיות כמו גם רופא טיפול נמרץ.

מזיהוי של זינוקים פתאומיים במספר הרופאים השוהים לצדו של פוטין בסוצ'י, לצד שימת דגש על תחומי ההתמחות שלהם, ניתן להבחין במספר מקרים בהם עבר הנשיא הרוסי ניתוחים או טיפולים רפואיים משמעותיים אחרים, ככל הנראה בגבו, טוענים ב'פרואקט'.

כלי התקשורת הרוסי לא מסתפק בסקירה של הטיפול הרפואי הקונבנציונלי שקיבל פוטין ומדווח גם כי בהמלצתו של שר ההגנה סרגיי שויגו, השתמש הנשיא גם בשיטת רפואה אלטרנטיבית בלתי שגרתית במיוחד, המיועדת לשיפור מערכות הלב ולחדש את העור. הטיפול המדובר מתבצע באמצעות רחצה בדם המופק מקרני צבי, בעודו בחיים.

המצאות ושקרים

"לאורך תקופת שלטונו בת 23 השנים של פוטין, המדינה לא יודעת מילה אחת של אמת באשר למצבו הפיזי והרגשי של האדם המנהל אותה. אנו יכולים לאשר כי בתקופת הקדנציה הנשיאותית הנוכחית שלו, המנהיג הרוסי איננו במצב בריאותי תקין", טען העורך הראשי של 'פרואקט', רומן בדאנין, בראיון למגזין 'מוסקבה טיימס'.

"פעילות רפואית רצינית מבוצעת על אדם המחזיק בכפתור הגרעיני, בעוד לנו אומרים שהוא בריא", הוסיף בדאנין. כאמור, לפי שעה טרם התקבלו אישורים מגורמים נוספים לדיווח, אליו צורפו מסמכים ממשלתיים רבים שלדברי עורכי התחקיר מצביעים ללא הותרת מקום לספק על אמיתות מסקנותיהם.

בקרמלין הגיבו בזעם רב, כצפוי, לתחקיר שעורר סערה נרחבת ברוסיה. "המצאות ושקרים", אמר דימיטרי פסקוב, דוברו הוותיק של פוטין, לעיתונאי הרוסי אלכסיי וונדיקטוב. "האם אני מבין נכון שולדימיר פוטין אינו לוקה במחלת הסרטן?", שאל וונדיקטוב. "נכון", השיב פסקוב.

ולדמיר פוטין חולה סרטן סוצ'י רופא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד