כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
באל-ג'זירה הופתעו

בנט גינה את הטבח בבוצ'ה, אך לא האשים את רוסיה

בעוד רוב העולם נסער מהטבח שביצעו הרוסים בבוצ'ה שבצפון אוקראינה, בנט מגנה, אך נמנע מלהאשים את החיילים הרוסים. רשת אל ג'זירה ציינה את הדברים הללו. "ראש ממשלת ישראל גינה את הטבח לכאורה של אזרחים אוקראינים בבוצ'ה, אך לא האשים את כוחות הצבא הרוסי"

בנט גינה את הטבח בבוצ'ה, אך לא האשים את רוסיה
נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

ראש הממשלה נפתלי בנט גינה את הטבח בו מואשמים הרוסים בעיר בוצ'ה שבצפון אוקראינה, אך נמנע מלהזכיר את מעורבותה של רוסיה.

בנט אמר במסיבת עיתונאים: "אנחנו מזועזעים מהמראות הקשים, אנחנו מגנים זאת בכל תוקף. הסבל של אזרחי אוקראינה עצום ואנחנו עושים הכול כדי לסייע". עוד אמר בנט: "שר החוץ כבר התייחס לזה, התמונות קשות, הסבל האוקראיני הוא עצום ואנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לסייע".

רשת אל ג'זירה, שאינה אוהדת את ישראל, לשון המעטה, ציינה את הדברים של בנט, והדגישה כי הוא נמנע מלהאשים את החיילים הרוסים. בדיווח נאמר כי "ראש הממשלה הישראלי מגנה את הרציחות בבוצ'ה, אך אינו מזכיר את רוסיה, ולא האשים את הכוחות הרוסיים שהם עומדים מאחורי ההרג" נאמר.

אל ג'זירה ציינה כי: "ישראל הייתה מאופקת בביקורת שלה על רוסיה במהלך המשבר, בשל מאמציו של בנט לתווך לשלום בין מוסקבה לקייב. ישראל גם רוצה להשאיר ערוצים פתוחים עם הצבא הרוסי בסוריה, שם היא מבצעת לעתים קרובות התקפות אוויריות".

בתוך כך ספרד תגרש כ-25 דיפלומטים רוסים ועובדי שגרירות ממדריד, כך אמר שר החוץ של ספרד, "החלטנו לגרש דיפלומטים רוסים ואנשי צוות מהשגרירות הרוסית בספרד המייצגים איום על האינטרסים והביטחון של ארצנו", אמר חוסה מנואל אלברס לאחר ישיבת הממשלה השבועית של ממשלת ספרד, מבלי לשלול צעדים נוספים. עם זאת, אלבארס אמר שספרד לא תגרש את השגריר הרוסי מכיוון שמדריד רוצה להשאיר שגריר משלה במוסקבה ולהשאיר ערוצים דיפלומטיים פתוחים לשיחות עם רוסיה לסיום המלחמה.

בוצ'ה אל ג'זירה מלחמת אוקראינה רוסיה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד