י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

לראשונה מאז 1973: טנקים ישראלים וסוריים התקרבו למרחק 200 מטרים

מוקד העימות בין צבא אסד לכוחות המורדים ביממה האחרונה היה מעבר לגבול עם ישראל • בעקבות ההתחממות: כוחות צה"ל התקדמו ועמדו במרחק 200 מטרים בלבד מטנקים סוריים, לראשונה מאז 1973 • משרד החוץ פועל מול האו"ם כדי למצוא מדינה שתסכים לשלוח חיילים לפקח על המעבר

הרמטכ"ל בני גנץ צופה על הגבול עם סוריה. צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל בני גנץ צופה על הגבול עם סוריה. צילום: דובר צה"ל

טנקים ישראלים וסוריים עמדו במרחק של 200 מטרים אלה מאלה – כך מדווחת רשת 'אל ערבייה'. מאז 1973, זהו המרחק הקטן ביותר שנרשם בין כוחות צה"ל לצבא הסורי.

מאז אתמול (חמישי) בבוקר מוקד הקרבות בין צבא אסד לבין כוחות המורדים הינו קילומטרים ספורים מהגבול הישראלי. המורדים הודיעו כי הצליחו להשתלט על על מעבר הגבול עם ישראל, אך לאחר כמה שעות סוכנות הידיעות הסורית פרסמה הודעה כי אסד הצליח להחזיר לידיו את השליטה.

ב'אל ערבייה' דווח כי בכדי להשתלט על מעבר הגבול עם ישראל הגיע הצבא הסורי עם טנקים וציוד כבד בכדי להכריע את המערכה. עוד דיווחה הרשת כי התפוצצו מוקשים שהוצבו באזור החיץ בין ישראל לסוריה.

צה"ל הנחה את חקלאי רמת הגולן הקרובים לגבול שלא לעבד את השדות הנמצאים במרחק של 800 מטרים מהגבול ומטה. אחד הכבישים באזור אף נסגר לתנועת כלי רכב אזרחיים.

על מעבר קונטירה מפקחים כוחות האו"ם, אולם אוסטריה הודיעה אתמול כי היא מוציאה את חייליה מהכוח. גם יפן, הודו וקנדה הוציאו את חייליהן מהגבול הישראל-סורי עקב ההתחממות באיזור.

משרד החוץ פועל מול מזכ"ל האו"ם באון קי-מון כדי למצוא מדינה מחליפה שתסכים לשלוח את חיילה במקום אוסטריה.
סוריה מורדים הגבול מעבר האום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד