ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שיטה חדשנית

שיטה מהפכנית גילתה: כך מחזירים את הקשב והריכוז לילד

הכירו: דרך חדשנית לטיפול יסודי בבעיות הקשב של הילד, גם ללא צורך בהתערבות תרופתית • הכירו את השיטה המדוברת המביאה לשיפור משמעותי במספר מישורים אצל ילדים, דרך טיפול באיזון השמיעתי וברעשים המציקים לו

שיטה מהפכנית גילתה: כך מחזירים את הקשב והריכוז לילד
ילד בכיתה צילום: FREEPIK

ילדים רבים סובלים מבעיות קשב הפוגעים בתפקוד היומיומי, לרבות קשיי ריכוז בלימוד, מריבות והצקות בלתי פוסקות מול האחים ואף תגובות לא פרופורציונליות נוכח פגיעה רגשית. כיום ידוע שישנו הקשר בין שלל הבעיות להן מובילה הפרעת קשב.

אולם אחד מהמקורות המפתיעים לבעיות קשב שהתגלו בשנים האחרונות, הינו פגיעה בחוש השמיעה. מתברר כי לעתים קרובות ילדים בעלי הפרעות קשב כלל לא סובלים מהפרעות קשב כהגדרה, אלא מרעשי רקע מציקים אשר גוברים על יכולת ההקשבה שלהם ואף פוגעים בהם בכל ההיבטים הנזכרים לעיל. מתוך תובנה זו פותחה שיטת 'נוירומוטוריקה' המחזירה את האיזון השמיעתי למוטב וכך מטפלת גם בוויסות החושי.

כך מעידה גם שולי, אם לארבעה מאזור הצפון  אשר התמודדה עם התופעה אצל ילדה בן השבע. אלא שבשונה מהפרעת קשב רגילה, היא שמה לב כי  את הילד מטרידים דברים חריגים שממש הוציאו אותו מדעתו. "הפתקית בצווארון החולצה הייתה מציקה לו ברמה כרונית וכן ריחות של טונה ובמבה היו מסיחים את תשומת ליבו".

בתחילה ניסתה טיפול בדרך תרופתית, אלא שזו הביאה לתגובה לא בריאה אצל ילדה, מה שאילץ אותה לחשב מסלול מחדש.

"אחרי ייעוץ עם רופא הפסקתי לתת לו את הכדורים בהדרגתיות תוך מספר שבועות. פשוט לא הייתי מסוגלת לראות את הילד שלי הולך ומאבד משמחת החיים שלו. הרגשתי שיצא שכרי בהפסדי".

אולם דווקא בנקודה הזאת הגיע המפנה הגדול. שולי שמעה על מכון נוירומוטוריקה המטפלת כאמור בבעיה בצורה יסודית המשנה את כל התנהגות הילד.

"בהתקשרות איתם קיבלתי מהצוות שירות יוצא דופן. הם הקשיבו לסיפור שלי, הזמינו אותי לפגישת ייעוץ ואיבחנו שאכן הילד שלי סובל מבעיה זו שהמכון מטפל בה, של ויסות חושי ואיזון שמיעתי לקויים".

"הטיפול עובד בצורה מדהימה", משתפת בהתלהבות. "לאחר מפגשים בודדים ראיתי שינוי ניכר בהתנהגות של הילד. זה פתר את הבעיה מהשורש והחזיר אותו לתלם ללא שום תופעות לוואי".

"אני בהחלט ממליצה לכל הורה שמתמודד עם קושי דומה בקרב ילדיו ומזדהה עם התיאורים שלי, שינסה את הטיפול הזה, הוא מביא לתוצאות מדהימות". מציינת בסיום השיחה.

הילד/ה שלכם סובלים מהפרעת קשב דומה? השאירו פרטים ונציג יצור עמכם קשר בהקדם>>

נוירומוטוריקה הפרעות קשב וריכוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד