כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

לראשונה: מרכז ידע קהילתי יעודי למגזר החרדי

עמותת תפוח ובזק השיקו מרכז ידע קהילתי בבני ברק בהשקעה של 700 אלף שקל • ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין: "קורא לחברות נוספות להירתם לעשייה הברוכה"

בקביעת מזוזה
בקביעת מזוזה



באירוע שנערך במרכז הידע הקהילתי החדש של עמותת תפוח בבני ברק, נקבעה המזוזה על ידי ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין. במרכז השקיעה בזק 700 אלף שקל, כאשר את הפעילות במרכז מובילה עמותת תפוח – Appleseeds Academy, בשיתוף עם עיריית בני ברק.

המרכז בבני ברק יתמקד בהכשרה לתעסוקה וצפוי להכשיר 3000 איש (נשים וגברים) בשנה במגוון מקצועות, החל מיישומי מחשב בסיסיים ועד לתכנות מחשבים, טכנאות רשתות, מדיה דיגיטלית ועוד. הקורסים נערכים בהתאם להנחיות מקצועיות ואורכם ממספר מפגשים בודדים ועד לקורסים המתפרשים על פני כמה חודשים. לצורך כך נרכשו למקום עשרות מחשבי מגע. חשוב להדגיש כי מדובר בכיתת מחשבי המגע הראשונה של מרכזי הידע הקהילתיים של תפוח. כמו כן, מתוכננת במקום הקמה של מעבדת מחשבים קהילתית (FIXIT) שתציע שירותי תיקון, השמשה ומחזור מחשבים לתושבי העיר, בעלות סמלית.

ההכשרה הינה כשרה למהדרין, כאשר צוות המרכז מורכב בהתאמה מנשים וגברים (גברים ידריכו גברים ונשים ידריכו נשים). כמו כן, גם הפעילות במרכז הותאמה לצרכי המגזר, כך שתהיה הפרדה בין ימי הפעילות לנשים ולגברים. בתוך כך, נעשתה התאמה גם בסביבת העבודה הכוללת אינטרנט כשר, מפוקח ומסונן ברמה גבוהה.

בזק מלווה את עמותת תפוח מאז הקמתה, ותמכה בה בראשית דרכה באמצעות סיוע בהתקנת קווי התקשורת, המשמשים אותה בפעילותה. בשנים האחרונות, בזק הרחיבה את מעורבותה בעמותה, לאחר שזו נמצאה מתאימה למימוש חזונה של בזק בתחום התרומה לקהילה, הן מבחינת תחום התמחותה והן מבחינת היקף הפעילות ופריסתה הגיאוגרפית. בזק ועמותת תפוח שותפות לפרוייקט הקמת מרכזי ידע קהילתיים ברחבי הארץ, כאשר המרכז בבני ברק מהווה את המרכז ה-15 שנפתח בשנים האחרונות.

רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק, אמר: "בזק רואה חשיבות רבה בהקניית נגישות למיומנויות טכנולוגיות, על מנת שאלו יהוו מפתח ושער כניסה לעולם התעסוקה ולמימוש הפוטנציאל האישי ולמובילות חברתית. בזק רואה זאת כנדבך נוסף בקשר העמוק עם הקהילה החרדית".

לאון רקאנטי, יו"ר עמותת תפוח: "אנו שמחים מאד על הקמתו של מרכז הידע הקהילתי הראשון המיועד לפעול בחברה החרדית. הודות לשיתוף הפעולה המתמשך בין עיריית בני ברק לעמותת תפוח ובזכות תמיכתה הנדיבה של חברת בזק. מרכז הידע בבני ברק יתמקד בתחום ההכשרות התעסוקתיות הטכנולוגיות והושקעו בו משאבים רבים בציוד, תשתיות ומוצרים ייעודיים לקהל היעד".

הרב אברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק, בירך על המיזם והודה לחברת 'בזק' על ההשתתפות בפרויקט המעניק לתושבי העיר אפשרויות לתעסוקה בכבוד במרכז ייעודי ומרווח בתוך העיר. כמו כן הוסיף ראש העיר ופנה לחברות נוספות להירתם לעשיה הברוכה למען תושבי העיר.



הרב רובינשטיין, לאון רקנטי – יו"ר עמותת תפוח ורן גוראון


בזק תפוח מרכז קהילה מידע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד