כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מתי נשלם פחות?

הורדת המס על הדלק: המהלך של ליברמן נגד גורמי המקצוע

למרות התנגדותו של מנכ"ל המשרד בלינקוב, ליברמן הודיע היום על הפחתה משמעותית של המס על הדלק. בעבר ליברמן התנגד למהלך בטענה כי הוא יעודד נסיעה ברכבים פרטיים. אז מדוע ליברמן שינה את דעתו?

הורדת המס על הדלק: המהלך של ליברמן נגד גורמי המקצוע
אילוסטרציה צילום: unsplash

ההחלטה של אביגדור ליברמן להפחית את המס על הדלק תפסה את כלל הגורמים בהפתעה, לא רק כי המהלך מנוגד להמלצת הדרג המקצועי באוצר בראשות המנכ"ל רם בלניקוב, שרק השבוע הביע חוסר נכונות להורדת המס, אלא כי ליברמן עצמו התבטא נגד המהלך בעבר ונימק זאת בסיבה שהפחתת המס תעודד את השימוש ברכב פרטי ותפגע בסביבה וכן היה קשה בהמשך להעלות שוב את המס. 

ליברמן מסביר את שינוי עמדתו בנתונים הטובים של המשק שמציג ירידה בשיעור האבטלה ל-3.2% במחצית הראשונה של מרץ, וכן הצמיחה המהירה של המשק בשיעור של 8% ברבעון החולף. אך סביר להניח שהלחץ הציבורי הכבד כמו גם העובדה שהמדינה הכניסה לא מעט כסף מעליית מחירי הדלק, הובילו את ליברמן ללכת על הצעד הזה.

לפי החלטת שר האוצר, המס על הדלק יופחת זמנית עד לשלושה חודשים, וברבעון הבא הנתונים ייבחנו מחדש בהתאם להתפתחויות במשק ובכללה העולמית. לפיכך, מחיר ליטר בנזין שעמד בעקבות ההעלאה האחרונה ב-1 באפריל על 7.44 שקלים לליטר יופחת בכפוף לאישור ועדת הכספים של הכנסת ל-6.94 שקלים לליטר.

למרות שליברמן אמנם הורה על הורדה מיידית של המס, בפועל היא תזדקק לאישור בוועדת הכספים, שצפויה להתכנס רק בשבוע הבא ועל שולחנה כבר קיימות מאות ויותר של הסתייגויות לגבי הגדלת נקודות הזיכוי במס הכנסה והגדלת מענקי העבודה לעובדים בשכר נמוך.

מנכ"ל משרד האוצר בלניקוב הסביר לפני מפני מספר ימים הסתייגותו מהורדת הבלו על הדלק, לאור הביקורת הציבורית: "לא כל מה שעשו בממשלות קודמות צריך לעשות היום. הכנסות המדינה בשנה ממס על בנזין למכוניות הן 10 מיליארד שקל ועל סולר עוד 8 מיליארד שקל. סך הכול 18 מיליארד שקל בשנה. הוויתור על הכנסה כזו לא פשוט, זה הרבה כסף".

 

משרד האוצר אביגדור ליברמן בלו מחירי דלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד