י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שנה מאסר על תנאי לשלושת בני האדמו"ר ממישקולץ

יעקב, יוסף והרצק'ה ברגר, בניו של האדמו"ר ממישקולץ-ארה"ב, הואשמו במימוש איומים נגד המתלוננת ב'פרשת ווברמן' ובעלה • גזר הדין: מאסר על תנאי וקנס

ג'סי וורד, דיילי ניוז
ג'סי וורד, דיילי ניוז

יעקב, יוסף והרצק'ה ברגר, שלושת בניו של האדמו"ר ממישקולץ-בארה"ב, ספגו ביום חמישי עונש של שנת מאסר על תנאי וערבות כספית נמוכה, בגין איומים שמימשו נגד בעלה של המתלוננת נגד נחמיה ווברמן מסאטמר.

גזר הדין שניתן ביום חמישי על-ידי שופט בית המשפט בברוקלין, דני צ'ון, הוא אחד מספיחי 'פרשת ווברמן', שהגיעה לסיומה לפני כמה חודשים, במסגרתה הורשע נחמיה ווברמן, חסיד סאטמר בן 54, תושב ברוקלין, שטיפל בנוער נושר קרוב ל-30 שנה, בעבירות מביכות בגינן נשלח למאסר של 50 שנה.

האחים ברגר נעצרו, הואשמו והורשעו, כי בניסיון להלך אימים על המתלוננת, הם קרעו את תעודת הכשרות במסעדה שהייתה בבעלותו של הרשי דויטש, בעלה. בעקבות המקרה סגר דויטש את המסעדה.

התביעה דרשה להטיל על השלושה לפחות 30 יום בכלא, אך השופט שחרר אותם בעונש של שנת מאסר על תנאי. על אחד האחים, יעקב, הוטל גם קנס של 500 דולר, בגין סעיף נוסף שהורשע בו.

"זה נגמר", אמר עורך הדין מיכאל סיבלה שייצג את השלושה. "התביעה דרשה עונש מאסר בפועל רק בגלל שהפרשה זכתה לסיקור תקשורתי, והפכה להיות פרשה בעלת פרופיל גבוה בארה"ב".

מיד עם מעצרם של האחים ברגר בחודש יוני האחרון, גינה התובע המחוזי בברוקלין, צרל'ס היינס, את שיטות ההפחדה ברחוב החרדי בניו-יורק נגד מתלוננים או מתלוננות בפרשיות מסוג זה.

הרשי דויטש הגיב: "אני שמח שזה נגמר למרות שמגיע להם עונש גדול יותר. יש שופט, יש לו כללים, והוא גזר עליהם את מה שהוא חושב שהם צריכים לשלם עבור מה שעשו לי. אני חושב שזה צריך להיות שיעור עבור כל הקהילה, שלא נישאר יותר בשקט, וכל אדם שמעורב יקבל את העונש המגיע לו".

טרם התקבל פסק דין נגד חסיד סאטמר שלכאורה הציע חצי מיליון דולר למתלוננת תמורת משיכת התלונה.
יעקב ברגר מתלוננת מישקולץ מאסר על תנאי עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד