ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"קול נהי נשמע מציון" • אברכים נגד 'נשות הכותל'

הפרובוקציה • אשת הגר"מ אליהו זצ"ל תוקפת: "חמור נורא. מי התיר להן?" • בתקשורת הכללית מתלוננים: רב הכותל הצטרף לצד החרדי • האזינו לכרוז המודיע על ההפגנה

ההפגנה הקודמת. צילום: קובי הר צבי
ההפגנה הקודמת. צילום: קובי הר צבי



היערכות שיא לקראת עצרת התפילה שתתקיים הבוקר (א), ר"ח תמוז, בשעה 6:30 ברחבת הכותל המערבי.

לאחר קריאתם של גדולי ישראל, דיברו גם רבני השכונות החרדיות ברחבי הארץ בשבת על חשיבות השתתפותתם של האברכים בעצרת התפילה המתוכננת בכותל המערבי, נגד הפרובוקציה של נשות הכותל.

בריכוזים החרדים הסתובבו רמקולים הקוראים לציבור להשתתף: "קול נהי נשמע מציון", זועק הכרוז, "בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, נקראים המוני בית ישראל יראי השם לשמר את מקום הקודש והמקדש לבל יחולל, ולהשתתף בתפילת שחרית המונית ברחבת הכותל המערבי".

האזינו לקריאה:


בימים האחרונים עסקו היוזמים, סגני ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס ויוסי דייטש, בעיקר בארגון מערך ההסעות לעצרת, בשכירת סדרנים שיוודאו שהמתפללים לא נגררים לפרובוקציות שעשויה קבוצת התמהוניות ליזום, תוך שהם מנסים לענות על ההתעניינות התקשורתית הרבה והפניות שהגיעו מכלי תקשורת מכל העולם.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', היוזמה יצאה לדרך לאחר שהגראי"ל שטיינמן, הגר"ע יוסף, האדמו"רים מגור, בעלזא וערלוי והגר"ש אוירבעך עודדו אותה ונתנו את ברכתם.

צילום: קובי הר צביצילום: צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

הרבנית אליהו נגד נשות הכותל: "חמור מאוד"

במקביל, במשטרת ירושלים נערכים בכוחות מתוגברים, בניסיון למנוע כל מהומה או מאבק בין הצדדים.

על פי החלטת גדולי ישראל, בעקבות תקריות מביכות שהתחוללו בהפגנת 'בנות הסמינרים' בראש חודש שעבר, הוחלט הפעם להימנע ממחאת נשים רשמית. במקום זאת יקראו לתפילה של אברכים ומבוגרים בלבד, ללא בנות וללא תלמידי ישיבות וילדים.

עוד בנושא:
שאל "מותר לירות בנשות הכותל?" - ונעצר
פינדרוס: "מתחנן לצעירים לא להגיע" • דייטש: "גדולי ישראל התלבטו שבוע"

הרבנית צביה אליהו, אשת הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל, התייחסה השבוע ל'נשות הכותל': "זה חמור מאוד, מעניין איפה הן למדו. האם הן כבר בקיאות בכל ההלכות? והאם הן למדו תורה?" היא אמרה בראיון לערוץ 7, והוסיפה: "בבקשה שיראו לנו את ההלכה הזאת, יש לנו רבנים גדולים, שיפנו לרב שמואל אליהו הבן של הרב, שישאלו אותו. מי התיר להן?"

למרות שלא התארגנה תפילת נשים באופן רשמי, תופיע הבוקר קבוצת נשים חרדיות ודתיות לתפילה ברחבת הכותל. מדובר ביוזמה של ארגון 'נשים למען הכותל' שיזם בראש חודש שעבר את 'מחאת בנות הסמינרים'.

בסוף השבוע האחרון הועלו טענות בתקשורת הכללית נגד הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, שהוא מארגן את העצרת ולכאורה תפס צד במאבק החרדי נגד נשות הכותל. בלשכתו של הרב הכחישו את הדברים, ואמרו כי הרב עושה הכל כדי להגיע לפשרה תוך הידברות עם כל הצדדים.
כותל המערבי נשים הפגנה אברכים תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד