כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סגנו של בן לאדן

מנהיג אל-קאעידה, איימן אל-זוואהירי עדיין בחיים

אחד מאנשי הטרור האכזריים ביותר, הוא גם אחד מהגברים המבוקשים בעולם מאז שהיה מספר 2 של בן לאדן במהלך פיגועי התאומים ב-11 בספטמבר 2001. הוא הופיע בסרטון שצולם בשבועות האחרונים

מנהיג אל-קאעידה, איימן אל-זוואהירי עדיין בחיים
איימן אל-זוואהירי צילום: באדיבות המצלם

האיש הכי קרוב למנהיג אל קעידא אוסאמה בן לאדן, היה איימן אל-זוואהירי, שהופיע לאחרונה בסרטון חדש, בו גינה את 'אויבי האסלאם' לאחר שבית ספר בהודו אסר על עטיית חיג'אב.

בסרטון בן תשע דקות שפורסם על ידי As-Sahab Media, אגף התקשורת הרשמי של אל-קאעידה, אל-זוואהירי שיבח את הסטודנטית המוסלמית מוסקן חאן, לאחר שעטתה את הצעיף האיסלאמי בבית ספר במדינת קרנטקה, בניגוד להוראות.

לפי תרגומים שסיפקו מומחי סיכול טרור בטוויטר, כולל קבוצת המודיעין SITE שעוקבת אחר אתרים ג'יהאדיסטים, הרופא יליד מצרים האשים את "הדמוקרטיה ההינדית הפגאנית של הודו" בשאיפה "לדכא מוסלמים". כך דיווח ה'דיילי מייל'.

אל-זוואהירי, שהשתלט על אל-קאעידה לאחר מותו של בן לאדן ב-2011, תקף גם את צרפת, הולנד ושוויץ, כמו גם מצרים ומרוקו, כ'אויבי האיסלאם' בשל מדיניותם נגד החיג'אב. הוא גם מתח ביקורת על ממשלות פקיסטן ובנגלדש, והאשים אותן בהגנה על "האויבים שלנו".

המחלוקת לגבי החיג'אב החלה בינואר האחרון כאשר בית ספר ממשלתי במחוז אודופי בהודו אסר על תלמידות שעטו חיג'אב להיכנס לכיתות, מה שגרם להפגנות של מוסלמים והפגנות נגד של תלמידים הינדים. בתי ספר ומכללות נוספות במדינה כולל בית המשפט העליון במדינה אסרו על התלמידים ללבוש חיג'אב עד למתן פסק דין.

בית משפט הודי אישר לאחרונה את האיסור על חיג'אב בכיתה בקרנטקה לאחר שתלמידים שערערו על האיסור בבית המשפט טענו שעטיית חיג'אב היא זכות יסוד המובטחת על פי חוקת הודו ונוהג חיוני של האיסלאם. יש לציין כי החיג'אב לא נאסר בהודו במרחב הציבורי.

אל-זוואהירי הופיע בפעם האחרונה בסרטון בשנה שעברה לציון 20 שנה לפיגועי ה-11 בספטמבר, חודשים לאחר שפרצו שמועות שהוא מת. בסרטון זה, הוא הכריז "ירושלים לעולם לא תתייהד" ושיבח את התקפות אל-קאעידה, אל-זוואהירי ציין גם את נסיגת צבא ארה"ב מאפגניסטן 20 שנה לאחר הפלישה.

אל קעידא אוסמה בן לאדן איימן אל זוואהירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד