י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סכנה גרעינית

צפון קוריאה מזהירה מתגובה גרעינית אם הדרום תעורר "פרובוקציות"

אחותו של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, נזפה בדרום קוריאה על כך שמקיימת תרגילים נגד הצפון, ואמרה שהכוחות הגרעיניים של ארצה ישמידו את הכוחות הקונבנציונליים של הדרום אם הם יתגרו בהם

צפון קוריאה מזהירה מתגובה גרעינית אם הדרום תעורר "פרובוקציות"
חיילים מחייכים בצפון קוריאה צילום: unsplash

בהצהרה שנשאה ביום שלישי אחותו של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, בתקשורת הממלכתית של צפון קוריאה, אמרה קים יו ג'ונג, על דבריו האחרונים של שר ההגנה של דרום קוריאה סו ווק, שהתבטא על תקיפה נגד צפון קוריאה.

היא הדגישה כי צפון קוריאה אינה רוצה מלחמה נוספת בחצי האי הקוריאני, אך הזהירה כי תנקום עם הכוחות הגרעיניים שלה אם הדרום יבחר במתקפת מנע או בהתקפות אחרות, אשר ישאירו את צבא הדרום ב"הרס מוחלט".

צפון קוריאה הצהירה שוב ושוב שהיא תשתמש בנשק הגרעיני שלה אם תרגיש מאוימת על ידי יריבות, תוך שהיא מאיצה את פיתוחה של פצצות גרעיניות וטילים, הרודן קים ג'ונג און רואה את הטילים הללו כערובה החזקה ביותר שלו להישרדות.

בהצהרה נוספת שהופנתה כלפי דרום קוריאה ביום ראשון האחרון, כינתה קים יו ג'ונג, את שר ההגנה של דרום קוריאה "בחור חלאה" והזהירה כי הדרום עלול לעמוד בפני "איום רציני" בגלל דבריו.

הצהרותיה מגיעות על רקע המתיחות סביב ניסויי הנשק של צפון קוריאה השנה, כולל הניסוי הראשון שלה בטיל בליסטי בין-יבשתי מאז 2017 ב-24 במרץ, כאשר אחיה הרודן מאיץ את הפיתוח של הנשק הגרעיני שמטרתו ללחוץ על וושינגטון לקבל את הצפון כמעצמה גרעינית ולהסיר את הסנקציות.

כמה מומחים אומרים שהצפון עשוי להגביר את הקצב בחודשים הקרובים, אולי לשגר טילים מעל יפן או לחדש את ניסויי הנפץ הגרעיניים, סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי צפון קוריאה מנסה לקבל יחס מממשל ביידן, אך דעת הממשל מוסחת בשל פלישת רוסיה לאוקראינה והתעצמות היריבות עם סין.

המתיחות המחודשת היו מכשול גדול לנשיא דרום קוריאה היוצא מון ג'ה-אין, ליברל יונים שהקדיש את כהונתו לנשיאות על שאיפותיו להתקרבות בין-קוריאנית.

דרום קוריאה צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד