כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גירוש המוני

מדינות האיחוד האירופי גרשו עשרות דיפלומטים רוסים

מספר מדינות באירופה גירשו בסך הכל 73 דיפלומטים רוסים, מה שהביא לגינוי של הקרמלין. איטליה גירשה 30 דיפלומטים, ושוויץ שהפעם לא נשארה ניטרלית, גירשה 3 דיפלומטים

מדינות האיחוד האירופי גרשו עשרות דיפלומטים רוסים
האיחוד האירופי צילום: ויקיפדיה

איטליה, דנמרק, ספרד ושוודיה גירשו בסך הכל יותר מ-70 דיפלומטים רוסים בגל חדש של מהלכים נגד מוסקבה. הקרמלין כינה ביום שלישי את הגירוש ההמוני של דיפלומטים רוסים על ידי מספר מדינות אירופיות. "מהלך קצר רואי שרק יסבך את התקשורת" נאמר מטעם הקרמלין. עוד נאמר, כי: "צמצום ההזדמנויות לתקשורת דיפלומטית בסביבת משבר כל כך קשה, היא חסרת תקדים ומהלך קצר רואי שיסבך עוד יותר את התקשורת שלנו, הכרחי למצוא פתרון, וזה יוביל בהכרח לצעדי תגמול", כך אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לכתבים.

שוודיה תגרש שלושה דיפלומטים רוסים בגין ריגול, כך לפי שרת החוץ אן לינד. שר החוץ הספרדי, חוסה מנואל אלבארס, אמר ביום שלישי שמדינתו תגרש כ-30 דיפלומטים רוסים ועובדי שגרירות "המהווים איום על האינטרסים והביטחון של ארצנו".

שר החוץ של איטליה, לואיג'י די מאיו, אמר בהצהרה כי ארצו תגרש 30 דיפלומטים רוסים "למען הביטחון הלאומי". הוא אמר כי: "הצעד הוא בהסכמה עם שותפים אחרים באירופה, והוא הכרחי מסיבות הקשורות לביטחון הלאומי שלנו, ובהקשר של המשבר הנוכחי שנגרם מהתוקפנות הבלתי מוצדקת נגד אוקראינה מצד הפדרציה הרוסית", אמר די מאיו.

גם דנמרק גירשה 15 "קציני מודיעין רוסים" שהתחזו לדיפלומטים, ונתנה להם 14 יום לעזוב את המדינה. "קבענו ש-15 קציני המודיעין שגורשו ביצעו ריגול על אדמת דנמרק", אמר שר החוץ ג'פה קופוד לכתבים בפרלמנט. "דנמרק ביקשה לשלוח אות ברור שהריגול אחריה הוא בלתי מתקבל על הדעת", אמר.

"דנמרק לא רוצה לשבור את היחסים הדיפלומטיים עם מוסקבה. לכן, שגריר רוסיה ושאר השגרירות בקופנהגן אינם כלולים בגירוש", אמר קופוד. ביום שני האחרון, צרפת גירשה 35 דיפלומטים רוסים, וגרמניה הודיעה כי גירשה "מספר משמעותי של דיפלומטים רוסים".

האיחוד האירופי גירוש דיפלומטים מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד