י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"כמו משפטי נירנברג"

זלנסקי קורא לשפוט את הרוסים כמו ששפטו את הנאצים

בנאום שנשא בפני מועצת הביטחון של האו"ם, האשים נשיא אוקראינה את חייליו של פוטין ביצירת "רעב המוני" ו"ירי על אזרחים". הוא קרא לקיים משפט הדומה לזה שהתקיים אחר תבוסת הנאצים במלחמת העולם השנייה

זלנסקי קורא לשפוט את הרוסים כמו ששפטו את הנאצים
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

וולודימיר זלנסקי האשים את רוסיה בביצוע "פשעי המלחמה הנוראיים ביותר" מאז מלחמת העולם השנייה. וקרא להעמיד לדין את הרוסים בדומה למשפטי נירנברג לאחר השואה.

בנאום למועצת הביטחון של האו"ם ביום שלישי, האשים נשיא אוקראינה את הרוסים ביצירת "רעב המוני, ו"ירי על אזרחים". במהלך הפגישה שכונסה בבריטניה, שם גם היה נציג של רוסיה, הוא קרא להעמיד לדין את האחראים לטבח בבוצ'ה, שם נטבחו מאות אנשים. זלנסקי אמר כי "העולם עדיין לא ראה מה עשו חיילי הקרמלין באזורים אחרים, כיום, כתוצאה מפעולותיה של רוסיה בארצנו באוקראינה, בוצעו פשעי המלחמה הנוראים ביותר שראינו מאז תום מלחמת העולם השנייה", אמר בנאום וירטואלי.

"כוחות רוסים הורסים בכוונה את הערים האוקראיניות, הערים הופכות לאפר באמצעות ארטילריה, הם חוסמים ערים בכוונה ויוצרים רעב המוני. הם יורים בכוונה על אזרחים שנמצאים בכביש המנסים להימלט מפעולות איבה, הם אפילו מפוצצים בכוונה מקלטים שבהם מסתתרים אזרחים מפני תקיפות אוויריות".

"הטבח בעיר בוצ'ה הוא למרבה הצער רק דוגמה אחת מני רבות למה שהכובשים עושים על אדמתנו ב-41 הימים האחרונים". זלנסקי האשים את רוסיה ב"ביזה רחבת היקף", בגניבה של מזון ועד תכשיטים מאזרחים. הוא גם האשים את המערב בכך שצפה כיבוש קרים, והתעלם גם ממלחמת רוסיה - גאורגיה.

נאצים ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד