ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

זעם: החרדים נחסמו • המשטרה קבעה עובדות: שטח מיוחד ל'נשות פרובוקציה'

שערוריה: המשטרה חסמה כניסת מתפללים וסגרה הרחבה העליונה • כישלון: רק כמה מאות חרדים הפגינו • כעס: 'נשות הפרובקציה' התפללו בטליתות בעזרת הנשים - בשטח מיוחד • רב הכותל: "בושה וחרפה לעם היהודי" • שלטים: "תבנו כותל חדש ומודרני" • שני חרדים נעצרו • צפו בתיעוד ענק

צילום: קובי הר צבי, בחדרי חרדים
צילום: קובי הר צבי, בחדרי חרדים



כישלון חרוץ: רק כמה מאות חרדים הפגינו הבוקר (א) נגד תפילת 'נשות הפרובקציה' ברחבת הכותל. הם נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "נשות הפרובוקציה, המצאתם יהדות חדשה - תבנו לכם כותל חדש ומודרני".

המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים לאבטח את הנשים, שהגיעו להתפלל ברחבת הכותל המערבי בירושלים, לרגל ראש חודש תמוז. במשטרה אמרו כי הכוחות בשטח פעלו כדי לאפשר לנשים להתפלל כמנהגן, ללא הפרעות.

כצעד מונע סגרה המשטרה חלק מהרחבה העליונה - שמעל לרחבות התפילה, זאת כדי להרחיק את המפגינים החרדים מעזרת הנשים, שם התפללו 'נשות הפרובקציה' ללא הפרעה, בתוך שטח מיוחד שהמשטרה גידרה, ויצרה דה פקטו עזרה שלישית.

החרדים זעמו על המשטרה וטענו, כי "משטרת ישראל פועלת בשירות 'נשות הפרובקציה'". זאת לאחר שהמשטרה חסמה הבוקר למשך יותר מחצי שעה את הכניסות והיציאות ולא איפשרה לאוטובוסים לפרוק מתפללים. "המשטרה חצתה את רחבת עזרת הנשים לשניים, כדי לאפשר ל'נשות הפרובקציה' נגישות לכותל, בזמן שלשאר המתפללים לא ניתנה אפשרות להגיע אל הכותל".

יוסי דייטש, מ"מ ראש עיריית ירושלים, אמר: "הח"כים החרדים צריכים לדרוש תשובות מראש הממשלה והשר לביטחון פנים. רק חסר היה שהמשטרה תגיש כוסות קפה לנשות הכותל".

הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים: "הבוקר נהפך הכותל למבצר סגור לצורך הפרובוקציה של קבוצת הנשים הללו. התמונה של מבצר זה היא בושה וחרפה לעם היהודי כולו. כאשר מחסומים הוצבו בתוך עזרות התפילה ובמקביל נסגרו לזמן ארוך חדרי השרותים ונמנעו כניסות של מתפללים לרחבת הכותל המערבי, דבר זה הוא ביזיון של כולנו ופגיעה עמוקה בקדושת הכותל המערבי ובאחדות שהוא מייצג".

הרב רבינוביץ' הביע צער על תמונת המצב שהייתה לנגד עיני עם ישראל הבוקר - ראש חודש תמוז, חודש שבו אנו מתחילים לציין את חורבן הבית שנחרב בעוון שנאת חינם.

רב הכותל המערבי פנה לכל הגורמים לעשות הכל כדי שבעתיד ימצא פתרון למחלוקת, שאינה מוסיפה כבוד למקום הקדוש ולעם ישראל כולו. "אני בטוח כי בחכמה ובתבונה ימצא הפתרון", אמר.

בתום ההפגנה עצרו כוחות המשטרה שני מפגינים חרדים. חשודים כי השליכו ביצה ובקבוק לאחר יציאת הנשים.

צילום: קובי הר צבי, בחדרי חרדים





































































צילום: ישי דריקס, בחדרי חרדים






















משטרה נשות הכותל הכותל המערבי תפילה הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד