י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רבה של גבעתיים הודח, חדרו ננעל וחפציו פונו

הרב יוסף גליקסברג, רבה הישיש של גבעתיים, נדרש מזה תקופה לסיים את תפקידו • בעקבות חוות דעת משפטית שקיבל - סירב להיענות לדרישה • התגובה: פינוי ונעילת חדרו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

המועצה הדתית בגבעתיים דורשת זמן רב מרב העיר האשכנזי, יוסף גליקסברג שציין לפני חודשיים יום הולדת 80 - לפרוש מתפקידו. הדרישה אלא שבימים האחרונים, הפכה הדרישה לאלימה וברוטאלית, כאשר משרדו של הרב ששימש אותו יותר מ-40 שנה כרב העיר - פונה, ותכולתו הוכנסה לארגזים והועברה לחדר בבניין המועצה הדתית.

על פי תקנות החוק, רב עיר אמור לפרוש לכל המאוחר בגיל 80, זאת לאחר שיקבל את ההארכה המיועדת לו. במידה ולא קיבל את הארכה, יפרוש בגיל 70 עד גיל 75. אלא שהרב גליקסברג מונה לכהן כרבה של גבעתיים עוד לפני כניסת התקנות לתוקף, ומאוחר יותר בבחירות רשמיות קיבל את התפקיד באופן רשמי.

במכתב שנשלח בחודש יולי בשנה שעברה מאגף משאבי אנוש במשרד הדתות למועצה הדתית בעיר נדרש הרב גליקסברג לפרוש מתפקידו, אולם חוות דעת משפטית שקיבל הרב חיזקה את עקשנותו שלא לפרוש. "הניסיון להעביר מכהונתך הינו בניגוד ללשון המפורשת של הדין, ומעבר לכך הוא חוטא לחובה המוטלת על פרנסי הציבור לנהוג בהגינות", נאמר בחוות הדעת. "זהו ניסיון להדיח מכהונה רב מכובד ומוערך, המשרת את הציבור נאמנה זה עשרות שנים".

תאריך פרישתו של הרב נקבע על ידי הגורמים הללו לחודש אפריל. הרב התעקש שלא לפנות את משרדו, ובמועצה הדתית האריכו את הזמן שנקבע לפינוי החדר, והודיעו כי עליו לפנות את חדרו עד לחג השבועות. כאמור, משלא עשה זאת, פונו חפציו והחדר ננעל.

הרב גליקסברג סירב להגיב לפניית 'בחדרי חרדים', אך מקורביו הגיבו השבוע בראיון לעיתון ידיעות המקומי: "מצער מאוד שדווקא נציגים דתיים בעירייה ובמועצה הדתית של גבעתיים פועלים נגד הרב מתוך מניעים אישיים, אחרת לא ניתן להסביר את דרך הפעולה התוקפנית והפוגעת שהם נוקטים נגד מי שמכהן כרבה הראשי של גבעתיים זה 46 שנים. הרב ימשיך כדרכה של תורה להשיב לשאלות ולמשאלות ככל שיידרש, הוא ייתן את שיעוריו כרגיל, ויעסוק בעזרה ליחיד ולציבור במלוא המרץ והזריזות. הרב סבור שאין מקום להתדיינות פומבית הגורמת לפגיעה בכבוד התורה ובכבוד האדם, ושולח ברכות לתושבי גבעתיים היקרים, הקרובים לליבו מאז ומתמיד".

מאז פינויו של הרב, הוא מגיע למקום מדי יום, ויושב בבית המדרש שבקומת הכניסה או במסדרון בבניין המועצה הדתית, שם הוא מתפלל ועוזב כלעומת שבא.

יעקב כרמי, יו"ר המועצה הדתית במקום, סירב להגיב.
גליקסברג גבעתיים רב פיטורין דתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 72 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד