כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"ניתן להקים ממשלה אחרת"

הודעת הפרישה של סילמן: "אינני יכולה עוד"

ישראל התעוררה הבוקר להודעתה הדרמטית של יו"ר הקואליציה על התפטרותה מהממשלה וקריאתה להקים ממשלת ימין חלופית עוד בכנסת הנוכחית | בהודעה שהוציאה מבהירה סילמן את העומד מאחורי ההחלטה המפתיעה

הודעת הפרישה של סילמן: "אינני יכולה עוד"
בנט והשרים בישיבת הממשלה צילום: AMIT SHABI/POOL

הדרמה במערכת הפוליטית: בשעה 7:00 בבוקר מפרסמת יושבת ראש הקואליציה חברת הכנסת עידית סילמן הודעה רשמית על פרישתה מהקואליציה וקריאה להקים ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית.

"לצערי, לא אוכל עוד. אינני יכולה עוד לתת יד למהלכי הממשלה", מוסרת הבוקר חברת הכנסת סילמן, "ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל".

על התקופה בו התבשלה ההחלטה מסרה סילמן, "לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה. אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך".

הסיבה לפרישתה של סילמן מהקואליציה מגיעה בעקבות מאבקי הדת בתקופה האחרונה "הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת היא קו אדום מבחינתי", מסרה סילמן הבוקר.

לסיום, מציעה חברת הכנסת סילמן לפעול להקמת ממשלת ימין עוד בכנסת הנוכחית, בראשות בנימין נתניהו או מועמד אחר, לשם כך נדרשים עריקים נוספים מימינה או מתקווה חדשה "ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו", כותבת סילמן בהודעת הפרישה.

עידית סילמן פרישה מהקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד