כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הדרמה הפוליטית

בחירות או ממשלה? עימות בין הליכוד לגפני

ח"כ משה גפני, שחטף ביקורת לא מעטה בתקופה האחרונה על שיתוף הפעולה והמגעים שניהל מול חברי ימינה - הח"כים עידית סילמן וניר אורבך, משיב הבוקר לטענות ולמבקרים, בצל הודעת הפרישה הדרמטית | וגם: ההצעה להימנע מבחירות והתשובה לנתניהו

בחירות או ממשלה? עימות בין הליכוד לגפני
משה גפני צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הדרמה הפוליטית מביאה גם לחילוקי דעות בסיעות האופוזיציה, כאשר בעוד בליכוד חותרים לבחירות, שזו גם האופציה הקלה, ביהדות התורה מעדיפים אפשרות של הקמת ממשלה חלופית גם במחיר שנתניהו לא יעמוד בראשה.

בהודעה שמשגר הבוקר יו"ר יהדות התורה משה גפני הוא גורף את הקרדיט למהלך ומשיב מתקפה לכאלה שהרבו לתקוף אותו בחודשים האחרונים על שיתוף הפעולה שניהל עם 'ימינה' ובהם עידית סילמן וניר אורבך.

"העבירו עלי לא מעט ביקורת על השיתוף פעולה הפרלמנטרי עם ח"כ עידית סילמן ואחרים, היו דברים שעשינו יחד כמו חוק 'איחוד המוקדים' שעבר אצלה בוועדה בקריאה ראשונה", השיב גפני למבקרים מהחודשים האחרונים.

לטענת גפני, "בשיחתי איתה השבוע אמרתי לה שעם ישראל גאה בה על המאבק בנושא החמץ ואני שמח שעשתה את הצעד הזה". גפני טוען עוד כי "משיחותיי ומהיכרותי היא לא האחרונה".

כעת, ביחס לאפשרות של פירוק הממשלה באופן סופי, חולק גפני על האופציה המועדפת של הליכוד ללכת לבחירות וקורא לממשלה חלופית "האופוזיציה גם צריכה לעשות חשבון נפש מי הכי ראוי ומי יש לו הכי הרבה סיכוי להרכיב ממשלה במיידי ללא צורך בהליכה לבחירות".

בעקבות ההודעה החריפה, ראש האופוזיציה יו"ר הליכוד נתניהו שוחח עם גפני. לאחר השיחה מיהר גפני לפרסם הבהרה: "מה שהתפרסם בשמי שכביכול אנחנו לא תומכים בנתניהו לראשות הממשלה אינו נכון".

במקביל, בכיר אחר ביהדות התורה טוען הבוקר כי: "האפשרות היחידה להקים ממשלה זה להביא מועמד אחר שהוא לא נתניהו. צריך להביא מועמד כמו יריב לוין שיעמוד בראשות הממשלה ואז יצטרפו גם גנץ וגדעון סער. אפילו בחירות לא ישנו את המצב ונחזור לכנסת ה 25 שוב עם תיקו והחרדים באופוזיציה".

בנוסף, בכירים ביהדות התורה מתאוננים על ההודעה, ומסרו ל'בחדרי' כי הודעת גפני לה יש משמעויות פוליטיות נרחבות, לא תואמה עם כלל החברים במפלגה.

משה גפני עידית סילמן פרישה מהממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד