כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שלב אחר שלב

העימות שהוביל לפרישת סילמן; התמורה מהליכוד נחשפת

הודעתה הדרמטית של יו"ר הקואליציה כי היא פורשת מהממשלה, הותירה רבים במערכת הפוליטית בהלם, אך ממעקב אחרי סדר השתלשלות הענינים בתקופה האחרונה נראה כי שוגרו מצידה לא מעט רמזים ואיתותים למהלך

העימות שהוביל לפרישת סילמן; התמורה מהליכוד נחשפת
שמוליק סילמן צילום: אוליביה פיטוסי - פלאש 90

ההפתעה הפוליטית לא באמת הפתיעה את כולנו, כאבי הבטן מצידה של חברת הכנסת סילמן הורגשו כבר בשיא מושב החורף אך אלו התעצמו במיוחד השבוע, עד להודעה הדרמטית הבוקר על פרישתה מהקואליציה.

התמורה שתקבל סילמן מהליכוד הוא שריון ברשימה הבאה במקום ה-10 בכנסת, וכן התחייבות כי במקרה ונתניהו יקים את הממשלה הבאה היא תכהן כשרת הבריאות של מדינת ישראל.

שלב אחר שלב:

יום ראשון: חברת הכנסת עידית סילמן בפתח דיון ועדת הבריאות בראשותה תוקפת את שר הבריאות ניצן הורביץ על דרישתו לאמץ את פסיקת בג"ץ ולאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח.

סילמן משגרת אולטימטום ואיום לשר הבריאות ניצן הורביץ ולקואליציה כולה: "אני מצפה משר הבריאות שיכבד את הציבור ויכבד את הקואליציה שבה הוא נמצא, ואת המקומות שיש לנו בהם גם וטו בנושאים של דת ומדינה, ויתחשב ברגשות של הציבור המסורתי והדת בישראל, כי אנחנו באצבעות שלנו לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך ולהיות שר".

יום שני: בעלה של חברת הכנסת סילמן, שמוליק סילמן מתראיין ומחריף את הטון, תוך שהוא רומז על כוונותיה של סילמן לפרוש מהקואליציה. הוא מציין כי נושאי הדת הם קו אדום מבחינתה.

"עידית לא תמכור את העולם הבא שלה תמורת שום דבר", הצהיר בעלה שמוליק ביום שני, "היא קיבלה החלטה אישית - לא תהיה גזירת המעונות, לא יהיה גיור ולא יהיה מתווה רפורמי כי מעניין אותה העולם הבא שלה".

הוא הוסיף: "לכל אחד יש קו אדום שהוא אומר לעצמו: אני לא יכול להיות יותר באירוע הזה. יש דברים שהיא לא יכולה לעשות בהם פשרה", תוך שהוא רומז כי אין לה חשש מבחירות ו"באם עידית תחזור הביתה היא תתפוס אחלה ג'וב במשרד הבריאות. הכל טוב, לא קרה כלום וזה לא סוף העולם".

יום שלישי: בנט לא קורא נכון את המפה הפוליטית ולא ער למהלכים מתחת פני השטח ובוחר שלא לגבות את סילמן ומשגר לעברה עקיצה, תוך שהוא תוקף את חברת מפלגתו (לשעבר?) סילמן לצד השר הורביץ "אם כולנו נרגיע ולא נעשה סיבובים פוליטיים בלי מכתבים ובלי אולטימטומים הכול יהיה בסדר".

כך, שלב אחר שלב התבשלה החלטתה של סילמן לפרוש מהממשלה. כעת רק עלינו להמתין ולראות מי יהיה הבא בתור.

עידית סילמן נפתלי בנט שמוליק סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד